Att äta för mycket

Home Forums Kost och Näringslära Att äta för mycket

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #56139
    #247939

    Hej, jag är dålig på detta med mat och kost tillskott,,,
    Om man ville bygga massa snabbt hur gör man då?

    Är det ok att äta mycket, ta ca 250 g protein + kreatin + lite rena kolhydrater som man kan ha extra i shakerna efter träningen??

    #247940

    För att öka i vikt är äta mycket en bra början, ”rena”kolhydrater i shakern är nog mest onädigt socker. Käka bra husmanskost och dubbla portionerna bara.
    Kreatin är inget fel med det gör mycket för mig. Och bygga massa snabbt är svårt utan att samla på sig en stor andel fett, skynda långsamt.

    #247941

    Vad du ska äta innan och efter träning i kosttillskottsväg beror helt på vad och hur din övriga kost ser ut.

    Jag brukar använda mig av följande oftast.

    Innan träning: BCAA 4500 med Anabolic Rush (för energi och pump) och en frukt.

    Efter träning: Vitargo med VP2 Whey Isolate alt. Platinum Hydrowhey och Mikroniserat Kreatin.

    Tro nu inte att denna kosttillskott kombination är något mirakel men jag tycker den fungerar väl för att ge mig återhämtning och energi. Kört liknade på mina klienter också med goda resultat.

    Lycka till!

    #247942

    Tråden flyttad till rätt ställe. :up:

    #247943

    Jag hoppas verkligen jag missuppfattat dig men du menar väl inte 250 gram protein I SHAKEN EFTER TRÄNING!? 250 gram är väldigt högt för de flesta även det men sannolikt inget hälsovådligt. Dock beroende av din vikt.

    #247944

    Kroppen kan inte ta upp hur mkt protein som hellst på en gång så 250 g protein i en portion är nog med största säkerhet pengar i sjön.
    Sprid hellre ut intaget över en lite längre tid. 250 skulle jag säga räcker till en dag istället för en portion…

    #247945

    ..så hur mycket rent proten bajsar man ut och hur mycket tar kroppen upp av dessa 250 g som du stoppar i dig?..och vad menar du med tar upp föresten?

    #247946

    med tar upp menar jag alltså hur mycket av proteinet som faktiskt kommer till nytta i kroppen, hur mycket man skiter ut vet jag inte men jag har hört att kroppen bara kan ta upp typ 20- 30 gram (beroende på om man har tränat och vad kroppen är van vid att få i sig). Om det stämmer vet jag inte men man bör ju då alltid lägga sig lite över vad man behöver.

    Om man sen stoppar i sig 250g protein varje dag kommer kroppen börja ta upp proteinet sämre (den blir bortskämd) och därför bör man med jämna mellanrum ha låg-proteindagar då man bara äter… kanske sin kroppsvikt i kg, gram protein.

    #247947
    Billybadass wrote:
    med tar upp menar jag alltså hur mycket av proteinet som faktiskt kommer till nytta i kroppen, hur mycket man skiter ut vet jag inte men jag har hört att kroppen bara kan ta upp typ 20- 30 gram (beroende på om man har tränat och vad kroppen är van vid att få i sig). Om det stämmer vet jag inte men man bör ju då alltid lägga sig lite över vad man behöver.

    Skilj på protein från mat och en vassledrink i vatten på tom mage. 30 gram i en måltid är ingenting. ALlt tas upp och att långt ifrån allt leder till muskelproteinsyntes är helt i sin ordning. Så funkar kroppen och så SKA det vara.

    I dryckform på tom mage kan man inte utesluta en begränsning där tarmabsorbtionen inte blir snabb nog och en viss mängd skits ut.

    Billybadass wrote:
    därför bör man med jämna mellanrum ha låg-proteindagar då man bara äter… kanske sin kroppsvikt i kg, gram protein.

    Det där är bara en obevisad teori som blan annat Bartoll rekommenderar. Den är inte orimlig men absolut inget faktum.

    #247948

    Jag har som du ser varit noga med att påpeka att jag inte är ”säker” på något av det jag har skrivit. Jag har bara fört vidare det somjag själv tycker är rimligt och jag har definitivt inte kallat något av det jag sagt fakta :up:

    Kan tillägga att jag också syftar på proteinpulver främst efter som att det var det trådskaparen frågade om. :)

    #247949
    Billybadass wrote:
    Jag har som du ser varit noga med att påpeka att jag inte är ”säker” på något av det jag har skrivit. Jag har bara fört vidare det somjag själv tycker är rimligt och jag har definitivt inte kallat något av det jag sagt fakta :up:

    Absolut, jag tycker inte du var överdrivet säker heller. :)

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.