Bakfylla+träning

Home Forums Kost och Näringslära Bakfylla+träning

  • This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Posts
  • #66322
    #470158

    Vet inte om detta är rätt ställe att skapa tråden men.

    Det stämmer att det är 0 poäng att träna dagen efter en måttlig fylla?

    #470159

    0 poäng är det väl inte, snarare – poäng. Beror förstås på hur bakfull dvs hur mycket du drack dagen innan och hur mycket alkohol du har kvar i kroppen.

    Men kör du ett träningspass medans kroppen fortfarande bryter ner alkohol kommer all energi ligga på alkoholhanteringen. Så medans du kör ett hårt pass och bryter ner dina muskler kommer kroppen inte lägga allt för mycket energi på att laga och stärka dina muskelfibrer. Således kommer det snarare gå åt fel håll.

    #470160

    ”En måttlig fylla” som enda information går givetvis inte att ens ge den mest vilda gissningen utifrån.

    Vad är ”måttlig” fylla? När började du supa respektive slutade? Hur åt du under fylledagen? Hur sov du under fyllenatten? Hur har du känt dig under bakisdagen? Hur har du ätit under bakisdagen? Är passet många timmar efter fyllan?

    Men att det per automatik skulle vara helt värdelöst med träning dagen efter alkoholintag är ju förstås fel.

    Jag skrev en text om alkohol för ett litet tag sedan:
    [http://traningslara.se/blogg/alkohol/]

    #470161
    Eddie Vedder wrote:
    ”En måttlig fylla” som enda information går givetvis inte att ens ge den mest vilda gissningen utifrån.

    Vad är ”måttlig” fylla? När började du supa respektive slutade? Hur åt du under fylledagen? Hur sov du under fyllenatten? Hur har du känt dig under bakisdagen? Hur har du ätit under bakisdagen? Är passet många timmar efter fyllan?

    Men att det per automatik skulle vara helt värdelöst med träning dagen efter alkoholintag är ju förstås fel.

    Jag skrev en text om alkohol för ett litet tag sedan:
    [http://traningslara.se/blogg/alkohol/]

    För att svara på några av dina frågor.. Började dricka vid 1830 – var hemma runt 02. Åt bra innan jag börja dricka. Sov bra under fyllenatten. Har inte vart speciellt bakis (jag brukar bli riktigt bakis, men inte denna gång). Ätit ”ok” under bakisdagen, började dagen med proteindrink och ägg, sen en halv kebab (:D) sen köttfärssås och spaghetti efter träning och ska snart ta proteindrink eller kesella och något mer. Passet var kl 16-1730

    #470162

    Utan att gå in på massa detaljer så tycker jag att man med din stilade fylla kan träna om man känner sig fräsch.
    Jag har haft riktigt finfina träningspass dagen efter måttlig alkoholkonsumtion.
    Att träna lite bakfull någon gång kommer inte att påverka något i det långa loppet.
    Det finns ett liv utanför träningen också. :)

    #470163
    box4m wrote:
    För att svara på några av dina frågor.. Började dricka vid 1830 – var hemma runt 02. Åt bra innan jag börja dricka. Sov bra under fyllenatten. Har inte vart speciellt bakis (jag brukar bli riktigt bakis, men inte denna gång). Ätit ”ok” under bakisdagen, började dagen med proteindrink och ägg, sen en halv kebab (:D) sen köttfärssås och spaghetti efter träning och ska snart ta proteindrink eller kesella och något mer. Passet var kl 16-1730

    Jag skulle tränat om jag vore du.

    När jag söp mer förr så hade jag som regel att om jag var för bakis för att orka träna hade jag antagligen supit för hårt helt enkelt och då var det bäst att vila.

    Hade jag ord och lust att träna så tränade jag eftersom jag skiter i om varenda pass blir optimalt. Det känns ju bra att få svettas lite och röra på kroppen när man är bakis, att då skippa passet för att man läst nåonstans att det är helt bortkastat är ju löjligt i mina ögon. Mår jag bättre så mår jag bättre.:)

    #470164
    Eddie Vedder wrote:
    Jag skulle tränat om jag vore du.

    När jag söp mer förr så hade jag som regel att om jag var för bakis för att orka träna hade jag antagligen supit för hårt helt enkelt och då var det bäst att vila.

    Hade jag ord och lust att träna så tränade jag eftersom jag skiter i om varenda pass blir optimalt. Det känns ju bra att få svettas lite och röra på kroppen när man är bakis, att då skippa passet för att man läst nåonstans att det är helt bortkastat är ju löjligt i mina ögon. Mår jag bättre så mår jag bättre.:)

    Word på den. Folk idag lägger alldeles för stor fokus på hur saker ”ska vara” och känner inte efter själva.

    #470165

    Jag skulle rentav vilja gå så långt som att säga att jag är som mest träningssugen när jag är bakis. Jag vet inte vad det är. Kanske att man känner sig onyttig och vill kompensera det med något nyttigt. Eller att man behöver något som distraherar en från ångesten.

    #470166

    Jag känner bara efter ordentligt på bakfyllan och kommer väldigt fort fram till sanna sak varje gång ”träna idag vore inte långt ifrån självmord”. Och därmed stannar jag i soffan. Ett annat stort bekymmer är att ta sig till gymmet då jag absolut inte vill sätta mig i bilen och köra.

    #470167
    Insulinus wrote:
    Jag känner bara efter ordentligt på bakfyllan och kommer väldigt fort fram till sanna sak varje gång ”träna idag vore inte långt ifrån självmord”. Och därmed stannar jag i soffan. Ett annat stort bekymmer är att ta sig till gymmet då jag absolut inte vill sätta mig i bilen och köra.

    :worship:
    Mycket klokt!
    Jag har haft jesusfyllor där jag i stort sett återuppstått efter tre dygn, då hade nog träningen tagit livet av mig.
    Men dagen efter en salongsberusning kan det vara riktigt skönt.

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.