Behöver gå upp i vikt inom 26 veckor.

Home Forums Kost och Näringslära Behöver gå upp i vikt inom 26 veckor.

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Posts
  • #78544
    #689471

    Tjennare alla.

    Jag har bestämmt mig för att gå upp i vikt tills sommarlovet 08.

    Just nu väger jag 50 kilo.
    Mitt mål är att väga runt 63-65. Iaf över 60 gränsen.

    Jag har räknat ut att det är cirka 26 veckor tills sommarlovet.
    Är det möjligt för mig att gå från 50 kilo till 63 kilo+?

    Ni som är bra på matte. Hur många kilo per vecka(or) måste jag gå upp för att jag ska uppnå mitt mål?

    Har ni ochså ett bra mat schema jag kan använda?

    Jag kan tillägga att jag ska träna gym samtidigt så jag inte blir TJOCK utan får muskler mer.

    Jag är 17år
    Är 172 cm.

    hejdå

    #689473
    papi- wrote:
    Tjennare alla.

    Jag har bestämmt mig för att gå upp i vikt tills sommarlovet 08.

    Just nu väger jag 50 kilo.
    Mitt mål är att väga runt 63-65. Iaf över 60 gränsen.

    Jag har räknat ut att det är cirka 26 veckor tills sommarlovet.
    Är det möjligt för mig att gå från 50 kilo till 63 kilo+?

    Ni som är bra på matte. Hur många kilo per vecka(or) måste jag gå upp för att jag ska uppnå mitt mål?

    Har ni ochså ett bra mat schema jag kan använda?

    Jag kan tillägga att jag ska träna gym samtidigt så jag inte blir TJOCK utan får muskler mer.

    Jag är 17år
    Är 172 cm.

    hejdå

    Kan garantera att du inte kan gå upp 13-15 kg muskler på 26 veckor…1-3 kg skulle vara mer rimligt…den övre gränsen kräver nog dock att du samtidigt lägger på dig några kg fett. Det tar tid att bygga kvalitetsmassa!

    Men lycka till!

    Träna tungt och ät massor så ska du nog få hyfsade reultat!

    #689475

    Okej men tror ni jag klarar gå upp till 60k+ innan det har gått 26veckor?
    Fett då. För jag är smal nu med knappt något underhuds fett.

    #689477
    papi- wrote:
    Okej men tror ni jag klarar gå upp till 60k+ innan det har gått 26veckor?
    Fett då. För jag är smal nu med knappt något underhuds fett.

    Det beror ju på hur mycket du äter. Äter du 10000Kcal ED så är det inga problem. Men precis som Camilla säger så kommer du inte lägga på dig 15 kg muskler till sommarlovet.

    #689479

    Har du tränat länge eller är du total nybörjare? Om det sistnämnda stämmer in på dig kan jag nästan lova att det kan bli mer än 2-3kg muskler på den tiden.

    En 17-årig grabb som sätter igång med styrketräning har goda förutsättningar för att öka ordentligt, som Camilla Öhman säger kommer det ju såklart inte handla om 15kg ren muskelmassa men för en nybörjare till tonårsgrabb som sätter igång och tränar seriöst och äter rejält med mat varje dag så vågar jag faktiskt ge mig på en gissning om att vanliga ”regler” inte gäller. Och med det menar jag alltså att du har förutsättningarna på din sida än sålänge, jämfört med t.ex. med hur mycket muskelmassa en 27-åring som tränat 10 år kan öka under samma tid.

    Jag tog mig friheten att räkna ut ditt BMI vilket visade 16.9, alltså undervikt. Således kan ju en viktökning vara på sin plats även om en stor del blir fett.

    Slutligen vill jag be om ursäkt ifall det är så att du är en tjej och jag har tagit för givet att du är kille.;)

    #689481

    En naturligt smal person som börjar överäta kombinerat med styrketräning kan lägga på sig kroppsvikt som till stor del består av fettfri massa, mer än hälften, åtminstone initialt. Du lär se dramatiska resultat, om du äter mycket, bra mat och tränat tungt kombinerat med tillräcklig vila.

    #689483

    Klart det är möjligt!

    Men som folk säger, ju fortare du går upp desto mer bloffs blir det ju.;)

    Att 13kg på 26v blir 0,5 kilo borde du ju ha klarat att kalkylera på högstadiet? Europas bästa skola?:

    Börja ät som en man, träna tungt & kör på tills mars-april, sen kan du ju avgöra om du vill bulka vidare eller byta strategi inför sommaren.

    #689485
    Kung Bruno wrote:
    Så då kan man dra den enkla slutsats, att det suger att ha varit fet?

    Ja. Överätning efter viktnedgång, där viktnedgången bestått till stor del av fett, innebär att viktökningen också till största delen består av kroppsfett.

    #689487
    papi- wrote:
    Tjennare alla.

    Jag har bestämmt mig för att gå upp i vikt tills sommarlovet 08.

    Just nu väger jag 50 kilo.
    Mitt mål är att väga runt 63-65. Iaf över 60 gränsen.

    Jag har räknat ut att det är cirka 26 veckor tills sommarlovet.
    Är det möjligt för mig att gå från 50 kilo till 63 kilo+?

    Ni som är bra på matte. Hur många kilo per vecka(or) måste jag gå upp för att jag ska uppnå mitt mål?

    Har ni ochså ett bra mat schema jag kan använda?

    Jag kan tillägga att jag ska träna gym samtidigt så jag inte blir TJOCK utan får muskler mer.

    Jag är 17år
    Är 172 cm.

    hejdå

    Känns ju inte så seriöst när du inte äns kan räkna ut Kg per vecka själv!
    Hur ska du då orka lära dig lite närings o träningslära o uppe på det oxå släpa dig till gymmet!!

    Ska du orka ta dig till ditt mål så måste du nog först inse att det är mycke slit på vägen dit både i köket o på gymmet sen kan du nog räkna med att det blir en o annan timme i skolboken oxå!
    Finns inga genvägar som håller i längden!!

    Lycka till!!

    #689489

    Måste jag lära mig om näringsämnen oxå?

    Kan jag bara inte äta allt jag har i kylen varje dag?`ÄTA ÄTA ÄTA ÄTA.?

    #689491

    Har du växt två centimeter sedan du skrev samma tråd på annat forum?

    #689493
    papi- wrote:
    Kan jag bara inte äta allt jag har i kylen varje dag?`ÄTA ÄTA ÄTA ÄTA.?

    Jo det kan du, iaf sålänge kylen innehåller någorlunda bra käk. Är det vanlig husmanskost så räcker den gott och väl, en hyfsat varierad och välbalanserad kost med tillräckligt energiintag kommer troligtvis tillgodose alla essentiella näringsämnen och ge dig tillräckligt med energi i din träning.:up:

    Men som sagt, jag vet ju inte vad din kyl innehåller.;)

    #689496
    MickeGBG wrote:

    Att 13kg på 26v blir 0,5 kilo borde du ju ha klarat att kalkylera på högstadiet? Europas bästa skola?:

    Jo, men man blir inte ens chockad över sånt längre. =/

    #689498
    papi- wrote:
    Jag är 17år
    Är 172 cm.

    hejdå

    Du har säkert märkt mossan på fimpen, när när det blivit mer mossa där så kommer vikten naturligt. det kallas att man blivit man. möjligen är du sent utvecklad och växt en del just nu.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.