Behöver hjälp med deff kost schema

Home Forums Kost och Näringslära Behöver hjälp med deff kost schema

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #70786
    #547296

    Hej jag är en kille på 18 år och skulle kunna behöva hjälp kost schema nu eftersom jag har bestämt mig för att deffa. Jag är 173 cm lång och väger 80 kg och enligt [http://www.fettfri.nu/kalkylator/energibehov/] ligger jag på 2952 kcal. Jag tränar styrketräning 5 ggr i veckan. Jag har ingen aning hur mycket kalorier jag äter nu men de kan se ut ungefär så här

    frukost – protein shake + havregrynsgröt med lätt mjölk + en grov smörgås me skinka
    mellanmål – protein shake + frukt
    Lunch – jag äter lunch i skolan så de varierar lite.
    mellanmål – protein shake + frukt
    middag – fullkorns pasta med tonfisk/kyckling file
    innan läggdags – kasein protein

    Skulle va shysst om ni kunde hjälpa mig lite och försöka fixa ett bra kost upplägg. Jag har läst runt lite men skulle kunna behöva lite förslag på bra måltider och så.

    Tack på förhand ! :D

    #547297

    Alltså, är det tusende gången nån startar en sån här tråd, eller?
    Va menar du/ni, egentligen?
    Ni orkar inte räkna ut hur många kcal ni stoppar i er, och hur fördelningen mellan de olika näringsämnena ser ut, så ni hoppas att nån annan, utan betalning, ska sitta och ta av sin fritid, och räkna och fundera, för att sen ge er ett färdigt kostprogram som ni sen kan följa?!
    Nu får ni ge er! Det tar tid och det kostar pengar.

    #547298

    Ok tack så mycket för svaren ska tänka på lägga till lite fett och grönsaker då :D

    #547299

    Nej asså jag använder mig av Eiselt Double Pro som mellanmål det är blandad protein både vassle och kasein

    #547300

    Ok de ska jag göra och tack för hjälpen :D

    #547301

    Ok de ska jag testa :up:

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.