Behöver hjälp med förslag på proteinkälla

Home Forums Kost och Näringslära Behöver hjälp med förslag på proteinkälla

  • This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Posts
  • #77754
    #676118

    har i dagsläget under min diet ätit kassler till lunch i snart 8 ¨månader o ja håller på o kräka på skiten nu, skulle vilja äta nåt annat

    vill inte äta fisk eller fågel utan det är gris eller ko som är aktuellt, det ska även vara väldigt lättfixat och kunna ligga i en bil under 4-5 timmar utan att bli dåligt och kunna ätas kallt utan att vara rent för jävligt, då jag inte har möjlighet att varken värma eller kyla mat då jag är i en bil den största delen av dagen måste det vara nåt som håller sig fräscht

    Många krav? hehe kaslern var helt ok men ja pallar intem ed de längre måste ha nåt annat ett tag

    250gram kassler innehåller
    kcal 265
    protein52 gram
    fett 6 gram
    kolhydrat 1-0 gram

    så nåt som ligger i närheten av kassler, min sönderdietande hjärna har inga ideer, finns de nåt bra kött på burk man kan handla o äta snabbt o lätt?

    hoppas ni har några ideer!

    #676119

    tonfisk, makrill, tofu, kyckling, lax, kalkon, torsk, flundra, äggvitor ,proteinpulver, keso lätt, kesella 1%, kassler, ryggbiff och lövbiff…

    Mvh

    #676120

    tack för ditt svar, men vill endast ha tips om gris eller ko, samt nåt som håller sig bra i bil 4-5 timmar innan det äts

    #676121
    koffe wrote:
    tack för ditt svar, men vill endast ha tips om gris eller ko, samt nåt som håller sig bra i bil 4-5 timmar innan det äts

    En kylbag kanske….;)

    #676122

    Testa Dillkött eller salta biten på konserv, nötkött, har jag som nödreserv här hemma.
    Dock importerat från Brasilen, känns itne så miljövänligt.

    #676123

    fan va kräsen du e :| Oxfile eller ryggbiff kan man äta året om kallt om de ska vara så 8)

    #676124

    haha jag e både kräsen o ja hatar att laga mat, de fina med kasslern va ju bara att handla skiten tärna den o väga, sen ner med det i 5 matlådor för hela veckan

    palla stå o laga mat var kväll =)

    wesaft, vart kan ja handla detta nånstans de du hade tips om på konserv?

    #676125

    Hemköp, Ica Maxi, Willys vet jag säkert.
    340g konserver, ingen aning om priset.

    Salta Biten:
    92kcal
    16g p
    1g k varav socker 0,5
    3g fett
    salt 1g

    Dillkött:
    124kcal
    19g p
    5g k varav socker 1,2
    fett 3,2g
    salt 1g

    #676126

    tack så mycket får prova det, men kan ni nåra andra tips så fyll på, jag vet att man kan äta allt kött men destu enklare destu bättre=)

    #676127

    den här veckan har jag lite jultema!

    jag har griljerat en julskinka som jag kommer att äta av till den är slut.till den kommer jag att äta ägghalvor med majonäs och en klick ädelost med whiskeysmak på tub!

    #676128

    fel o fel, har tappat gott o väl 20kg, o har väl en 15kg till kvar innan rikigtit bra form, har haft ett mindre uppehåll i dieten på ungefär 3 veckor där jag åt väldigt strikt men varierat o räknade inte så mycket, men nu e de dags att strypa åt igen

    #676129

    jag har dock märkt den sissta tiden att viktnedgången stagnerat väldigt mycket därför tog jag ett break,

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.