BMR osånt! (HELP)

Home Forums Kost och Näringslära BMR osånt! (HELP)

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #77729
    #676026

    Halloj! Sitter och tittar på [www.uppladdningen.nu] och fyller i deras BMR kalkylator och förstår inte riktigt, vilket BMR träning har rättså hård styrketräning? allt man kan välja är ju typ jogging, simmning, springning oså!

    Vilket BMR har jag om jag tex Styrketränar 5 gånger i veckan(ca 1,5h per pass) , duschar(30 minuter per dag), äter/lagar mat(ca 1,5h per dag).

    Jag sitter vid datorn nästan hela dagen, från det att jag vaknar sen lagar jag mat, sen åker jag bil till gymmet, sen åker jag hem och lagar mat igen, sen blire dator o tv, sen lagar jag mat igen sen tv, sen blire nåt till lätt mål mat innan jag lägger mig och sover, jag sover 11-12 timmar.

    Blir lite yr i huvet av allt detta BMR o allt.. undrar bara om någon kan hjälpa mig räkna ut hur mycket jag ska äta osånt för att gå upp vikt oså? :) Funkar ju rätt bra som det är men jag tänkte börja räkna lite Kcal osåntdär för att gå upp maximalt i muskelmassa! :)

    Jag är 20 år, väger 71 KG och är 182 cm lång, har väldigt lite fett på kroppen, enda som det är fett på är magen de.

    Kan någon snäll person hjälpa mig att räkna ut hur mycket energi,protein och kolhydrater jag behöver per dag för att gå upp i muskelmassa?

    #676027

    Ditt BMR är detsamma oavsett hur fysisk aktiv du är. Ditt basala behov är just ditt basala behov.
    Sedan lägger man till all form av aktivitet utöver basalmetabolismen.

    #676028

    Okej! Men på uppladdningen.nu då? Vad ska jag välja för styrketräning? det står ju tex Springa 16, Längdskidåkning 14, Cyckla 12, Fotbollsmatch 10 osv osv… Vilket av dom är styrketräning? :) Vilket BMR Värde har alltså aktiviteten rättså hård Gymträning?

    #676029
    Kung Bruno wrote:
    Ladda ner deras kolhydratladdningsprogram istället, där finns styrketräning med.

    Okej! :) Tack Kung Broown ;)

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.