Bra frukost

Home Forums Kost och Näringslära Bra frukost

  • This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Posts
  • #65748
    #458902

    Tjenare, jag är 16 år och har egentligen varit överviktig hela min uppväxt trots att jag har sportat ordentligt såsom Hockey, Fotboll, Innebandy, Bandy, Simning, osv osv. Men iaf så är har jag nu bestämt mig att ta tag i saker och ting! Framför allt så är det väll maten som är mitt problem, men har nu ätit vad jag tror är nyttigt iaf i 1 vecka. Mitt mål är att gå ner i vikt, bygga muskler och så småningom få en riktig beachkropp! Jag styrketränar 5 gånger i veckan + att jag är ute och går / springer varje dag. Jag skulle vilja ha lite tips av er tillexempel vad jag kan äta för frukost ? Jag äter i dagsläget bara Havregrynsgröt, men jag tkr det är lite enformigt och skulle gärna äta nått till Havregrynsgröten, vad finns det för nyttiga alternativ ? Träningstips osv är inte heller fel. Min motivation är verkligen max just nu, jag är 175 lång och väger 92 kg. Obs: Jag är ganska bra tränad, jag kan ju springa 5 km osv utan problem trots min vikt.

    #458903

    Ät vad du vill till frukost, köttfärsröra med potatis t.ex. Eller pytt i panna.

    #458904

    Havregrynsgröt med kvarg fungerar fint, äggmackor/äggröra är också jävligt fint.

    #458905

    Tack för tipsen :)

    #458906

    Rekommenderar ni att jag köper Proteinpulver ?

    #458907

    Är ju inget måste men ett oerhört billigt och lättsamt sätt att få i sig protein.

    #458908
    niklasnelson wrote:
    Är ju inget måste men ett oerhört billigt och lättsamt sätt att få i sig protein.

    Finns det några nackdelar med det ? att det kostar spelar ingen roll.

    #458909
    J.v.K wrote:
    illaluktande andedräkt :D

    nä men betydligt fler fördelar än nackdelar :)

    en fylld skopa kostar för det mesta 6-8kr och är ~25-30g protein och det är sjukt värt

    Ah okej , jag läste nånstans om nån som blandade Proteinpulver med kvarg och nått mer till frukost. Är det en bra idé ?

    #458910
    J.v.K wrote:
    har aldrig provat. kvarg med funlight dock :up:

    min bästa kombination för proteinpulver är att blanda en skopa med 350ml mjölk

    eller om du har chokladsmak, så med mjölk + mixa in en banan :P

    Är detta ett bra dagschema ?

    Frukost: Kvarg med funlight.
    Mellanmål: Bar
    Lunch: Skollunch ( kan vara vad som helst )
    Mellanmål: Proteinpulver


    TRÄNING


    Middag: Mycket Protein.
    Kvällsmat: Banan elr liknande ?

    #458911
    Mooak wrote:
    Är detta ett bra dagschema ?

    Frukost: Kvarg med funlight.
    Mellanmål: Bar
    Lunch: Skollunch ( kan vara vad som helst )
    Mellanmål: Proteinpulver


    TRÄNING


    Middag: Mycket Protein.
    Kvällsmat: Kvarg med funlight ?

    :up:

    #458912

    1000 gram kvarg är en bra början på dagen.

    Lite fun light och möjligen en skvätt vatten och sen är du hemma.

    680 kcal och 120 gram protein.

    #458913
    Jon Larsson wrote:
    1000 gram kvarg är en bra början på dagen.

    Lite fun light och möjligen en skvätt vatten och sen är du hemma.

    680 kcal och 120 gram protein.

    Trycka i sig ett kilo kvarg på morgonen? Gott! Och man lär nog aldrig bli hungrig! men.. Själv skulle jag nog aldrig vilja äta kvarg igen efter en vecka.

    #458914
    Mooak wrote:
    Finns det några nackdelar med det ? att det kostar spelar ingen roll.

    Det mättar inte särskilt bra, vilket kan göra att du senare under dagen äter mer.

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.