En fråga ang proteinpulser.

Home Forums Kost och Näringslära En fråga ang proteinpulser.

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #49155
    #119014

    Först vill jag bara säga att jag är ett stort fan av IF. Levt efter if i mer än två år med bra resultat. Det kommer förmodligen alltid vara basen i min diet.

    Jag tror att IF är bättre än 6mål om dagen, samt är den också mycket bekvämare och enklare diet. Tron är viktig för motivationen.

    Dock är jag sugen på att testa en låg kalori diet likt Ola wallengrens. I syfte att gå ner i vikt såklart.

    Dels för att det kan vara skoj med ny erfarenhet, och dels för att jag aldrig testat nåt annat än IF typ.

    Dvs låg kalori diet med fokus på att sträva efter så många proteinpulser som möjligt.

    Typ:
    Eaa
    Kasein
    Eaa
    Kasein

    Nu till frågan:
    För att åstakomma en proteinpuls måste ju AA nivåerna sjunka ner till basnivåer?

    Vad är det då för mening att käka 6 mål om dagen om något utav de första målen innehåller tex en burk keso, som utsöndrar AA i upp till 8timmar?

    Jag har läst att proteinshakes emellan måltiderna kan öka proteinsyntesen. Typ vassle eller EAA.

    Jag kommer förmodligen bara testa det här en-två veckor för att känna på.

    #119015

    Lågkalori diet utan fokus på proteinpulser, eller lågkalori med fokus på proteinpulser.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.