För mycket protein?

Home Forums Kost och Näringslära För mycket protein?

  • This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Posts
  • #50932
    #122300

    Igår började jag med mitt nya matschema där planen var att få i mig mer mat och framför allt protein, då jag annars kan vara riktigt slarvig på målen. Har käkat stora mängder keso/tonfisk till varje mål. Nu till min fråga: jag mår som ett as, illamående som satan – kan allt protein vara en ”chock” för kroppen? Illamåendet kommer 1-2 gånger per dag. Eller har jag bara fått en liten släng av vinterkräksjukan?

    #122301

    Låter osannolikt att det just är proteinet. Kanske bara det faktum att du äter mer mat överlag. Eller kanske för mycket salt?

    #122302

    Du är nog helt enkelt dålig på att äta. Gör om, gör rätt.

    #122303

    Vinterkräksjukan känner man sig lite värre däran av än illamående när man ätit.

    #122304

    Då fortsätter jag på samma spår och ser om illamåendet ger med sig.

    #122305
    Evolu wrote:
    Igår började jag med mitt nya matschema där planen var att få i mig mer mat och framför allt protein, då jag annars kan vara riktigt slarvig på målen. Har käkat stora mängder keso/tonfisk till varje mål. Nu till min fråga: jag mår som ett as, illamående som satan – kan allt protein vara en ”chock” för kroppen? Illamåendet kommer 1-2 gånger per dag. Eller har jag bara fått en liten släng av vinterkräksjukan?

    Du kanske är fiskallergiker?
    Om inte prova att köpa tonfisk som är fångad i Thailand, tycker den är bättre, än den från medelhavet.

    #122306

    Det är inte så lätt som att det handlar om volymen mat då, går du in för att komma upp i proteinintag så kanske du stoppar i dig mer käk volymmässigt helt enkelt och därav känner dig lite raddig i kistan.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.