Grädde 40%

Home Forums Kost och Näringslära Grädde 40%

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 44 total)
  • Author
    Posts
  • #459940

    Jag har börjat med sen 1månad tillbaka o använda mig av fullfet grädde varje dag. Det handlar väl om 1-1,5dl om dagen så inga överdrivna mängder.
    Så nu har jag äntligen börjat gå upp i vikt igen.
    Är detta negativt på hälsan på något sätt. Eller kan jag fortsätta såhär?
    har ”bara” gått upp 2kg på denna månaden.

    Ska väl tillägga att utöver styrketräningen så kör jag en hel del Cykling o Löpning.

    MVH Chrille

    #65812
    #459941

    En viktuppgång på 2 kg på en månad är ju absolut ingen liten viktuppgång heller tycker jag. Fortsätter du att gå upp så fort i vikt kan du ju räkna med att dessa kilon förmodligen kommer bestå av en större del fett, inte muskler.

    #459942

    ok :) Då fortsätter jag med grädden bara att jag drar ned lite på det :)

    #459943

    Tror som Rasmus att det mestadels blir fett av det, men såklart att du går upp i vikt.

    Skulle jag varit du hade jag försökt att undvika det lite mer för att inte lägga på
    onödigt mkt fett o ist lägga på muskler.

    #459944
    Flessa wrote:
    Fullfet Grädde är en naturlig och bra råvara och du behöver således verkligen inte vara orolig över att fortsätta använda dig utav denna i fortsättningen.

    Grädde kan i en balanserad kost vara en bra råvara men det har inget att göra med dess eventuella ”naturlighet.”

    #459945
    Flessa wrote:
    Naturligtvis inget man ska dricka litervis med i veckan kanske.. Men inget fel på grädde! :)

    Naturligtvis eller kanske? Tycker du det eller inte?

    #459946
    Flessa wrote:
    Att dricka litervis med grädde varje dag eller vecka? Nej, det tycker jag inte låter som någon vidare smart idé.

    Du skrev att det naturligtvis inte är bra kanske vilket ju varken säger A eller B. Men jag förstår inte varför det skulle vara illa.

    Bara för att du har matskräck och inte törs äta en smula utöver det du planerat och vågar så bejäver du ju inte överföra det på andra.

    #459947
    Flessa wrote:
    Min åsikt är som den att flera liter grädde om dagen under en längre tid nog helt enkelt inte är hälsosamt.

    Varför?

    #459948
    Flessa wrote:
    Men snälla du… Kan jag inte säga ett ända ord eller ge min åsikt i någon som helst tråd här på forumet utan att du ska vara otrevlig?

    Din egen åsikt ger du ju aldrig, du upprepar ju bara vad andra säger och om någon inte håller med så ändrar du dig och säger ”det var det jag menade”.

    Men nog om det, jag vet inte vad hög gräddkonsumtion innebär för hälsan sålänge alla essentiella ämnen tillgodoses men jag ser inte den vetenskapliga grunden för varför jag skulle göra ett sådant uttalande i alla fall.

    #459949
    Flessa wrote:
    För at jag mer eller mindre antar att precis all mat/näringskälla itne är bra om man överkonsumerar den något groteskt.

    Du menar folk som i princip äter samma sak varje dag?

    #459950
    Flessa wrote:
    För at jag mer eller mindre antar att precis all mat/näringskälla itne är bra om man överkonsumerar den något groteskt.

    Varför rekommendera BCAA/EAA till någon när du inte vet resultaten av långsiktig användning?
    Jag säger bara, du kan inte peka ut en enskild komponent utan att se till helheten i en kost speciellt när du aldrig backar upp dina påståenden med annat än bro-science

    #459951
    anton johansson wrote:
    varför?

    fÖr att du troligtvis blir fet som fan.

    #459952
    Flessa wrote:
    Svar, jag.

    Ja svaret är du, skönt att du äntligen erkänner.

    #459953
    Eddie Vedder wrote:
    Ja svaret är du, skönt att du äntligen erkänner.

    Jättedrygt skrivet.

    Det känns som att diskussion driver bortåt… Ni lär ju hålla er närmare ämnet eller lägga ner :emo-thumb

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 44 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.