hjälp att uppnå dagligt intag …

Home Forums Kost och Näringslära hjälp att uppnå dagligt intag …

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #104707
    #1080838

    behöver lite hjälp och support för att uppnå mitt dagliga intag av kcal utan att övertrakassera intag av kolhyderater, fett och protein
    läget är såhär…
    längd: 186
    vikt: 80kg
    i mina mått mätt behöer jag ca 160g protein och ca 240g kolhyderater ? fett är ju fortfarande lite kluven på…
    oftast senaste tiden ligger jag på typ max 1500-1700kcal , 60g kolisar, 160g protein, 15g fett.
    vill upp till 2800 dagar jag tränar och kanske 2400-2500 dagar jag vilar.

    har försökt knåpa ihop lite i MyFitnessPal på telefonen men det är ju bara åt helvete med allt…kommer upp i ett proteinintag på 200-210g, kolhyderaterna 240g, fett 40g.
    tilläggas ska göra att jag kör periodisk fasta mellan 12-20.

    HUR i hela hisingen ska jag uppnå 2800kcal, 240g carbs, 160g protein samtidigt ?! helt omöjligt hur jag än vrider och vänder på det…

    otroligt tacksam för hjälp

    #1080839

    Dra upp fettet, rekommenderat ligger på minst 1g/kg.

    Du kan även dra upp proteinet något samt kolhydraterna. Svårt att trycka i dig maten? Mixa ner den eller köp en gainer. Hur många måltider käkar du per dag? Enkelt sätt att få i sig fler kcal är att äta fler gånger per dag.

    Så summan av kardemumman är: Ät mer!

    PS Hade jag ”bara” behövt trycka i mig 2800kcal på en dag hade jag vart lycklig ;) DS

    #1080840

    nja jag har inte svårt att trycka i mig maten … det jag har svårt med är ett komma upp i antal kcal … alltså inte att jag inte klarar äta det utan att jag inte vet Vad jag ska äta för att uppnå 2800…svårt att hitta produkter som innehåller relativt med kcal men som ändå inte ska skena iväg i carbs o proteiner. (annars finns d risk jag kommer upp i typ 300g carbs och 250g proteiner, känns overkill deluxe när jag ska ligga på x2 protein och x3 carbs)

    även om jag lägger till frukost och två mellanmål så kommer jag inte komma i närheten av 2800kcal
    vad fan ska man äta liksom :|

    #1080841
    Dexter86 wrote:
    nja jag har inte svårt att trycka i mig maten … det jag har svårt med är ett komma upp i antal kcal … alltså inte att jag inte klarar äta det utan att jag inte vet Vad jag ska äta för att uppnå 2800…svårt att hitta produkter som innehåller relativt med kcal men som ändå inte ska skena iväg i carbs o proteiner. (annars finns d risk jag kommer upp i typ 300g carbs och 250g proteiner, känns overkill deluxe när jag ska ligga på x2 protein och x3 carbs)

    även om jag lägger till frukost och två mellanmål så kommer jag inte komma i närheten av 2800kcal
    vad fan ska man äta liksom :|

    Varför kör du en periodisk fasta när du har svårt som det är med att få i dig kalorierna. Du håller ett bra intag av protein så addera mer fett, stek i mer smör/olja, ta en snickers till efterrätt etc.

    #1080842

    för jag inbillar mig att periodisk fasta är en grej som fungerar bra … dock gäler det att man har ett jobb som passar så man kan sitta ner o äta ofta … funderar dock på överge denna ett tag för att försöka uppnå dagsintag, tror inte jag lyckas annars.
    vill äta bra hälsosamma saker , och vill undvika snickers o sådana saker så mkt som möjigt …
    behöver produkter som ger bra med näring och intag men som ska vara Bra att äta … dom har jag ”svårt” för att hitta …

    #1080858

    Uppenbarligen är PF en grej som funkar dåligt för dig just nu. Det är bra med PF i många syften men för din del fungerar det kasst enligt din beskrivning.

    Avocado, nötter, feta köttsorter, mango, ost (ost funkar alltid till i princip allt)

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.