Hjälp med bulk!

Home Forums Kost och Näringslära Hjälp med bulk!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • Author
    Posts
  • #117529

    Hej! Nu är det så att jag har stannat i vikt i ett väldigt långt tag pågrund av att jag inte äter tillräckligt. Jag skulle vilja veta hur mkt jag ska äta för att maximalt blir större.

    Längd: 173-175 inte mätt mig på ett tag!
    Vikt: Vågen hemma 68, vågen på gymmet 70-72

    #48245
    #117530

    ”Hur mycket”? Hur skall vi veta din nuvarande energiförbrukning till att börja med?

    Ät mer, tills du ökar i vikt i den takt du önskar.

    #117531

    Svårt o uppskatta när du inte skriver hur pass vältränad du är. Har du mycket muskler o så?

    Om du har mest fett och är 173 lång med 72kg vikt är du på gränsen till fet enligt BMI. Men den stämmer inte så bra om man har mycket muskler.

    Bestämmer du din egen mat eller har du päron som fixar? Har du föräldrar så har de väl valt bra och energifattig mat i allmänhet.

    Slutligen så är det ju aldrig fel att börja konsumera grovt med protein. Kan du ju ha till mellanmål, kvarg och ägg eller keso med mera.

    #117532

    jag är smal. Ligger på 7% bf

    Lägger upp bild efter skolan.

    #117533

    174cm, 70 kg, 7% bf.

    Dags att tävla?

    #117534
    Jarp wrote:
    174cm, 70 kg, 7% bf.

    Dags att tävla?

    Skulle han tävla skulle han vara mer erfaren och veta hur mycket han själv behöver äta för att öka, vara viktstabil och gå ner i vikt istället för att fråga på ett interetforum.

    #117535
    benacii wrote:
    Skulle han tävla skulle han vara mer erfaren och veta hur mycket han själv behöver äta för att öka, vara viktstabil och gå ner i vikt istället för att fråga på ett interetforum.

    Jag tänkte mer på värdena. Är väl rätt bra nivåer?

    #117536
    Jarp wrote:
    Jag tänkte mer på värdena. Är väl rätt bra nivåer?

    Bara en bild kan bevisa det.

    #117537
    benacii wrote:
    Bara en bild kan bevisa det.

    Sant, men om man väger 70 kg fördelat på 174 cm med bara 7% bf borde man väl ha en hel del muskler? Jag är dålig på att avgöra hur t.ex. en mästares värden ser ut men, det känns så.

    #117538
    Jarp wrote:
    Sant, men om man väger 70 kg fördelat på 174 cm med bara 7% bf borde man väl ha en hel del muskler? Jag är dålig på att avgöra hur t.ex. en mästares värden ser ut men, det känns så.

    å andra sidan lär man ha lite kunskaper om kost för att kunna ha dom musklerna på det bf%

    #117539
    benacii wrote:
    å andra sidan lär man ha lite kunskaper om kost för att kunna ha dom musklerna på det bf%

    Varför jag misstänker att 7% är en rejäl avrundning neråt :)

    #117540
    Jarp wrote:
    Varför jag misstänker att 7% är en rejäl avrundning neråt :)

    :whistle:

    #117541

    jag har varit väldigt smal innan. 8:an 40 kg nu i 9:an 70 kg

    Bild kommer upp snart!

    #117542
    Max123 wrote:
    jag har varit väldigt smal innan. 8:an 40 kg nu i 9:an 70 kg

    Bild kommer upp snart!

    Jag menade absolut inte att driva gäck med dig, men det är svårt att veta hur lågt bf man har om man inte har mätt det eller har bra referenserfarenheter. Men om dina värden är som du skrev så är det bara att bocka och buga och för dig är det bara att fortsätta att köra.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.