Hjälp med deffandet

Home Forums Kost och Näringslära Hjälp med deffandet

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #48935
    #118666

    Är en hockeyspelare på 180cm 106kg tung, har ett överskott på 15kg fett vill alltså ner på 91-93 kg..

    Undrar mest om man skall äta kolhydrater eller skippa det?

    Just nu ser väl en dag ut så här,

    Frukost- 2 stekta ägg, en halv blod grape och ett glas 33cl God morgon färsk pressad.

    Lunch- Blir det som skolan serverar, den vanliga bas maten Kolhydrater,protein och grönsaker.

    Mat innan träning- Blir oftast en mat låda med någonting enkelt som pasta och kött, eller potatis och fisk.

    Mat efter träning- Blir Kött/fisk med grönsaker, men inga koklhydrater då jag vill för bränna fett, men är det rätt eller fel? då jag får i mig kolhydrater vid lunch och innan träning.

    Eller är det så att det finns bättre sätt för att tappa vikt?

    #118667

    Du kan äta kolhydrater och gå ner i vikt. Dem står inte i motsats.

    Den här kan nog hjälpa dig [http://forum.body.se/showthread.php?t=22347]

    #118668

    Rekommenderar att inte skippa kolhydraterna just efter träning då dom kan hjälpa dig med återhämtningen, annars så läs deffguiden som länkades ovanför

    #118669

    För att sammanfatta en deff kan man helt enkelt säga att det viktigaste är att du äter mindre än du gör av med. Det är rätt onödigt att skriva ut precis vad man äter under en hel dag och fråga om det fungerar.

    Det fungerar om du stoppar i dig mindre kalorier än du gör av med. Och fungerar ännu bättre (som i muskelbesparande) om du äter hyffsat med protein. På ett underskott är andelen fett/kolhydrater inte så viktig trots allt, utan det bästa är att köra på personlig preferens. Sen kan olika upplägg ha olika fördelar, men ofta är det vid extremer.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.