Hjälp med kosten!

Home Forums Kost och Näringslära Hjälp med kosten!

  • This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Posts
  • #78300
    #678672

    Tjena!

    Jag har tränat snart 1,5år men det är väll kanske först nu jag går in mer seriöst för träningen. Jag får erkänna att jag inte skött min kost så värst bra men det ska det bli ändring på nu!! Hoppas någon kan hjälpa mig?

    Nu till frågan.

    Jag är cirka 203cm lång väger 84kg och jag känner att det står still med vikten :( jag jobbar hemma så jag kan äta när som hälst.

    Vad ska jag äta för att öka i vikten? samt hur mycke och ofta?

    Skulle även vara tack samt om ni hade några bra tips på tillskott.

    hoppas det finns några snälla mäniskor som vill hjälpa mig?

    tack på förhand

    // Magnus

    #678673

    Okej.. Men vad ska man käka då för att öka i vikt och samtidigt muskelutvecklingen?? :

    #678674

    Killen är 2meter. Han måste nog äta hysteriska mängder med mat om det ska växas.
    Att föreslå en gainer ligger därför nära till hands!

    #678675

    Mycket rödbettssallad och såser som innehåller majonäs!

    #678676

    så det är mycket fet mat jag ska sattsa på? gainer låter bra, EsaPro är det bättre eller sämre än gainer? och malto vad är de för prylar?

    #678677

    stoppa i dig fler kalorier än du förbrukar och träna hårt:emo-thumb
    ät fasta tider med högst tre timmar mellan måltiderna så inte musklerna kommer i ett katabolistiskt tillstånd (stavas de så):p
    gainer alltid bra, snabba kolisar m.m…

    #678678

    låter ju toppen.. tack för de svaret! men hur vet jag hur mycket kalorier jag förbrukar 😮 Dum fråga kanske? :(

    #678679

    beror på hur mycket du tränar & rör dej om dagarna men något under 3000 kcal iaf. försök sätta i dig runt 3500-4000 kcal om dagen :emo-thumb

    #678680
    Magnus33 wrote:
    låter ju toppen.. tack för de svaret! men hur vet jag hur mycket kalorier jag förbrukar 😮 Dum fråga kanske? :(

    Det behöver du inte veta, ligger du still i vikt i dagsläget så käkar du mer och ser om du går upp i vikt eller ej.
    Så fortsätt att äta mycket och kolla om vågens siffror går åt rätt håll i rätt takt. Om det inte går som du önskar så justerar du lite. Att frenetiskt kaloriräkna är ett säkert sätt att bli fanatisk.

    #678681

    tack för bra svar! men vad ska jag stoppa i mig? mycket fet mat som bacon majonäs och sånt eller har ni några bra tips? tänkte åka och handla skulle vara bra om någon kan hjälpa mig fylla vagnen lite :what:

    #678682
    Magnus33 wrote:
    tack för bra svar! men vad ska jag stoppa i mig? mycket fet mat som bacon majonäs och sånt eller har ni några bra tips? tänkte åka och handla skulle vara bra om någon kan hjälpa mig fylla vagnen lite :what:

    Vanlig mat som du tycker är god. Ät mer mat bara, hur svårt kan det vara: lägg en till potatisjävel på tallriken. Drick mjölk till maten.

    #678683
    nutz wrote:
    Vanlig mat som du tycker är god. Ät mer mat bara, hur svårt kan det vara: lägg en till potatisjävel på tallriken.[/b] Drick mjölk till maten.

    Det är bra, nutz – telling it like it is.:D

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.