Hjälp med mitt fettintag under diet

Home Forums Kost och Näringslära Hjälp med mitt fettintag under diet

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #102071
    #1077022

    Jag skulle hemskt gärna vilja ha era åsikter kring en detalj i mitt matintag, nämligen fettet.

    Just nu går jag efter ett kostprogram jag har fått som funkar bra och jag går ner i vikt som planerat osv. Kostprogrammet består av att jag ska få i mig ett visst antal gram av kött/fisk, ris och grönsaker varje dag.
    Fettet jag ska äta (förutom i fet fisk som lax samt olja att steka i) är 10 gr omega 3 vilket blir 10 kapslar om dagen för de omega 3 tabletterna som jag äter nu.

    Visst det fungerar bra, MEN jag har några problem med detta kostupplägget och skulle vilja ändra mina fettkällor. Tyvärr får jag ej tag i personen längre som gett mig schemat och tänkte därför fråga er om råd. Dessa problem har jag:

    1. Jag tycker helt ärligt det blir alldeles för dyrt att äta så mkt kapslar om dagen.
    2. Då paketet rekommenderar att äta 1 kapsel om dagen känns det inte bra att trycka i sig 10 kapslar även om personen som jag fick programmet av sade åt mig att köra såhär.
    3. Skulle hellre vilja äta andra fettkällor som avokado och naturella nötter istället.

    Vad tycker ni? Ska jag hitta billigare varianter på omega 3 eller byta ut till avokado och nötter etc?
    Då är frågan, ungefär hur mkt avokado och nötter är lagom per dag då jag vill hålla mig runt samma kalorier som intaget idag med 10 gr omega 3?

    Tack på förhand

    #1077126

    10 kapslar omega-3 per dag? Haha, det är nog ingen som behöver det! Vem har lurat i dig det?
    Hur mycket väger du?

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.