Hur kommer det att gå?

Home Forums Kost och Näringslära Hur kommer det att gå?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author
    Posts
  • #545781

    Jag är mentalt beredd att avstå den tomtemust och de julskinkor som, under den närmaste tiden, kommer att erbjudas! Dock hur det kommer att gå i praktiken återstår att se… Med begränsade öppettider på gymmet och överflöd av kcal i olika former kan det bli tufft! :|

    Hur brukar ni hantera julen, mellandagarna och nyårsfirandet? Brukar ni ”gå loss” på julborden eller är ni av den natur som har karaktär att avstå?

    #70676
    #545782
    J.v.K wrote:
    älskar julmaten, avstår dock från potatis & bröd. eftersom jag då inte orkar lika mycket sill, lax, skinka osv :D

    Ja, potatis och bröd är för amatörer! :emo-thumb

    Skinka, sill, körv, lax och köttebullar is the shit!

    #545783

    Nu är ju inte jag sån som tävlar och håller på. Men jag vill bygga muskler och då ska man ju se till att äta väldigt mycket och bra matVanligtvis äter jag aldrig chips, i princip aldrig godis eller dricker cola osv, så Julmusten klarar jag mig utan:D. Men allt annat gott tänker ja trycka i mig tills de rinner ur öronen Inte fan ska man sitta o fjanta sig inför familj o släkt o inte äta av allt gott! Sen får man väl röra lite extra på sig innan nyår där eller nått

    #545784
    Lundborg wrote:
    Nu är ju inte jag sån som tävlar och håller på. Men jag vill bygga muskler och då ska man ju se till att äta väldigt mycket och bra matVanligtvis äter jag aldrig chips, i princip aldrig godis eller dricker cola osv, så Julmusten klarar jag mig utan:D. Men allt annat gott tänker ja trycka i mig tills de rinner ur öronen Inte fan ska man sitta o fjanta sig inför familj o släkt o inte äta av allt gott! Sen får man väl röra lite extra på sig innan nyår där eller nått

    Jag käkar oxå väldigt sällan också ”dålig” mat och godsaker, men det är mer karaktär än något annat! Jag älskar godis, chips, såser osv! Ju Mer desto bättre, men håller som sagt hårt i skinnet! :whistle:

    #545785

    Bulkar för tillfället, så julbordet är mycket välkommet. Bra näringsrik mat är alltid välkommen. Träningen tänker jag göra som vanligt med, lite osäker på juldagen dock!:)

    #545786
    HyunJin wrote:
    Hur brukar ni hantera julen, mellandagarna och nyårsfirandet? Brukar ni ”gå loss” på julborden eller är ni av den natur som har karaktär att avstå?

    Jag avstår från all läsk, bröd och gratänger, men äter mer än gärna av fett kött, fet fisk och alla grönsaker. Som jag brukar äta, med andra ord, förutom att det blir aningens annorlunda mat på tallriken.

    Varför skulle du avstå från julskinkan, utöver ev. etiska skäl?

    #545787

    Det är klart att man hugger in på julbordet och äter extra lyxigt på nyårsafton utan att räkna på kalorier :

    Det finns väl ett liv utanför gymmet också? Slappna av och känn lugnet.

    Julmust dricker jag varje dag, dock light.

    #545788

    Julafton är den dag på året då jag släpper på alla spärrar och äter precis vad – och hur mycket – jag vill.

    Unrestrained, so to speak.

    #545789
    mikaelj wrote:
    Jag avstår från all läsk, bröd och gratänger, men äter mer än gärna av fett kött, fet fisk och alla grönsaker. Som jag brukar äta, med andra ord, förutom att det blir aningens annorlunda mat på tallriken.

    Varför skulle du avstå från julskinkan, utöver ev. etiska skäl?

    Näe, jag får ge mig! Alla verkar ju frossa rejält inför helgerna och så även jag! :D

    #545790
    Andreaz Engström wrote:
    Det är klart att man hugger in på julbordet och äter extra lyxigt på nyårsafton utan att räkna på kalorier :

    Det finns väl ett liv utanför gymmet också? Slappna av och känn lugnet.

    Julmust dricker jag varje dag, dock light.

    Med fysik som eran hade jag oxå kunnat unna mig utan dåligt samvete! ;) Men säg inte att du inte har lite ”samvete” när det gäller maten när du väljer vad du skall äta utav julbordet?!

    #545791
    HyunJin wrote:
    Med fysik som eran hade jag oxå kunnat unna mig utan dåligt samvete! ;) Men säg inte att du inte har lite ”samvete” när det gäller maten när du väljer vad du skall äta utav julbordet?!

    Inte det minsta faktiskt. Igår åt jag 6 tallrikar på julbordet, 2 av dem var bara efterätt 8)

    Blev även champagne och öl för att skölja ner allt :emo-thumb

    #545792
    Andreaz Engström wrote:
    Inte det minsta faktiskt. Igår åt jag 6 tallrikar på julbordet, 2 av dem var bara efterätt 8)

    Blev även champagne och öl för att skölja ner allt :emo-thumb

    Helt rätt! Som tur är ligger Julen långt ifrån Beach 2010! :emo-thumb (Beach 2010 gäller bara oss som ser ut som barbapappa det kallare halvåret!)

    #545793
    HyunJin wrote:
    Näe, jag får ge mig! Alla verkar ju frossa rejält inför helgerna och så även jag! :D

    Sorry, jag skulle inte varit så subtil.

    Det jag menar är att typisk mat på ett julbord är jättenyttig. Sån mat äter jag rentav för att gå ned i vikt. Eller för att hålla vikten.

    #545794
    Jon Larsson wrote:
    Julafton är den dag på året då jag släpper på alla spärrar och äter precis vad – och hur mycket – jag vill.

    Unrestrained, so to speak.

    Jag är helt inne på samma spår!

    Dock testade jag förra året att köra ett tungt helkroppspass på förmiddagen innan frossandet började. Ska göra tradition utav detta och nästan enbart för att kunna äta mer och få igång aptiten ordentligt.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.