Hur länge kreatinintag?

Home Forums Kost och Näringslära Hur länge kreatinintag?

  • This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Posts
  • #70774
    #547135

    Hur länge ska man inta kreatin monohydat innan man gör uppehåll. Det står 4-10 på påsen. På andra står det 10 veckor? Vilket ska man följa?

    #547136

    4 veckor kreatin, 2 veckor av alt 8 veckor kreatin 4 veckor av. Med andra ord kör en ”kur” och ta hälften av tiden utan det för att sen börja om igen. Men över 8 veckor kreatin har jag själv aldrig kört.

    #547137

    Kör krealkylin istället. De tar du bara innan träningspasset så slipper du hålla på på och ta de dagar du inte tränar. Inte snyggt o vätska upp sig som en ballong. Snyggare med konturer :up:

    Sen uppehåll varför??, då kan man ju inte äta kött eller fisk under uppehållstiden heller. 2,5g kreatin får du i dig av 0,5kg nötkött beroende på hur de tillagas osv.

    #547138
    christofer79 wrote:
    Kör krealkylin istället. De tar du bara innan träningspasset så slipper du hålla på på och ta de dagar du inte tränar. Inte snyggt o vätska upp sig som en ballong. Snyggare med konturer :up:

    Sen uppehåll varför??, då kan man ju inte äta kött eller fisk under uppehållstiden heller. 2,5g kreatin får du i dig av 0,5kg nötkött beroende på hur de tillagas osv.

    Kanske lite off topic men jag hittar fan inte hur man gör nytt inlägg!

    Hur kombinerar man bäst PWO (fierce) Kreatin, aminosyror (Body Science eaa-xx), vasselprotein samt diet fuel (body science) för bästa resultat??

    tack på förhand

    #547139
    malawiglenn wrote:
    finns en knäppjävel som det står ”ny tråd” på precis ovanför varje ämne i alla underforum….

    Ta din PWO 30-45min innan passet. Drick under passet 5-10gram EAA ur en stor vattenflaska. Ta ca 10min efter passet 1dl vassle i vatten. Intag Diet fuel som måltidskomplement vid ”proteinfattiga” måltider samt en portion strax innan läggdags.

    Det är taget. Gällande uppehåll, kreatin och därmed PWO, har jag koll på. Något uppehåll eller dylikt att tala om med EAA?

    #547140
    malawiglenn wrote:
    nix, Eaa är bara att vräka i sig

    tillägg: du kan ta 5g kreatinmonohydrat i din eftershake eller direkt på morgonen en stund innan frukost (i ett stort glas vatten).

    PWO = koffein, EAA, BCAA, kreatin-sort och NO… om du inte visste…

    malawiglenn, kanske en okunnig fråga, men den som frågar får svar:

    vad har det för betydelse det sista du skrev? för uppehåll?

    Jag ska ta ”extra” kreatinmonohydrat trots PWO? i så fall efter träningen om jag förstått rätt…

    #547141
    christofer79 wrote:
    Kör krealkylin istället. De tar du bara innan träningspasset så slipper du hålla på på och ta de dagar du inte tränar. Inte snyggt o vätska upp sig som en ballong. Snyggare med konturer :up:

    Förstår inte detta, krealkylin, skulle detta ge mig mer konturer eller vad? Jag tar nu Creapure, dvs Creatine Monohydrat. Vad är den egentliga skillnaden.

    #547142
    Ferato wrote:
    Förstår inte detta, krealkylin, skulle detta ge mig mer konturer eller vad? Jag tar nu Creapure, dvs Creatine Monohydrat. Vad är den egentliga skillnaden.

    Kreatin som krealkylin är båda kreatin och verkar likgiltigt men om jag förstått det rätt så har krealkylin en extra kolatom på sin bindning, vilket gör att krealkylinen endast binder vätska under träningspasset och lite efteråt, monohydrat binder vätskan under en mycket längre tid vilket även belastar njurarna mer. Sök gärna på internet o läs lite om det ifall du är intresserad.

    Det jag menar är att överflödig vätska, gör att du ser plöffsig ut ”som en ballong liknande kropp :-)”. Vi strävar ju efter att vara så hårda som möjligt i kroppen.

    #547143

    Ferato – Tänkte bara inflika att hur mycket vätska som binds upp är olika från person till person. Vissa går upp ett par hekto och andra kan lägga på sig ett par kilo.
    Så bara för att du intar kreatin monohydrat behöver det inte betyda att du blir vattnig!

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.