Hur Mycket Av Varje Ska Man Trycka I Sig ??

Home Forums Kost och Näringslära Hur Mycket Av Varje Ska Man Trycka I Sig ??

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #78562
    #689721

    Hei

    jag är en kille på 23år , 179-180cm lång väger runt 84-85kg,
    jag undrar bara hur många gram av fett/kolhydrater/protein jag ska trycka i mig varje dag..eller varje måltid för att bibehålla massa ev öka i kroppsvikt?
    Hur räknar jag ut detta på egen hand eller vad har ni för tips?

    vet inte om jag ligger över under det som mina intag ska vara på .

    Tack för din hjälp . / Dani

    #689723
    Daniell wrote:
    Hei

    jag är en kille på 23år , 179-180cm lång väger runt 84-85kg,
    jag undrar bara hur många gram av fett/kolhydrater/protein jag ska trycka i mig varje dag..eller varje måltid för att bibehålla massa ev öka i kroppsvikt?
    Hur räknar jag ut detta på egen hand eller vad har ni för tips?

    vet inte om jag ligger över under det som mina intag ska vara på .

    Tack för din hjälp . / Dani

    Hej Daniel

    Du kan räkna ut din ungefärliga energiförbrukning här
    [http://www.uppladdningen.nu/uppladdningenwww/main.nsf/page.items.www/92BDB88ACB662CE7C1257050004CDF59?open]
    Väger du 84 kilo har du en basalmetabolism (grundförbränning i absolut vila) på cirka 2000 kcal. För du dessutom ett aktivt liv med regelbunden träning kanske du behöver runt 4000-4200 kcal. En rekommendation är att 55-65% av dessa ska komma från kolhydrater, 10-15% från proteiner och 20-30% från fetter. Eftersom du vill bygga muskler (väl?) så kan du öka ditt proteinintag något.

    Med detta sagt så kan jag bara säga det som är ganska självklart: oroa dig inte. Träna hårt och ät ordentligt, ät dig rejält mätt. Din kropp kommer att behöva mer energi och det ser den till att den får, bara du inte slarvar med måltiderna.

    #689725

    Bashful_Bob – tack för hjälpen… äter ganska mycket redan nu 6-7ggr om dagen , tonfisk,lax,torsk mest, med qinoua,ris,pasta, och mycket grönsaker.. har massa kosttillskott oxså.. så..

    men vi får hoppas på det bästa och jag ska kolla in sidan du sende..tack

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.