Intermittent Fasting, hur fungerar det?

Home Forums Kost och Näringslära Intermittent Fasting, hur fungerar det?

  • This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Posts
  • #67157
    #473697

    Som sagt hur fungerar det, vad jag har förstått av det jag läst på leangains, skall man fasta i 12-16h och sen får man äta under de nästkommande 8 timmarna? Jag har kontaktat Martin på leangains men han verkar vara väldigt upptagen, hade varit tacksam om någon kunde hjälpa mig med hur det fungerar? Jag jobar långa pass, 12h mestadels dagtid men ibland även natt. Tacksam för all hjälp ni kan ge mig ang detta ämnet :-)

    #473698

    Bästa sättet för dig är att gå till sökfältet, avancerad sökning. Skriv Periodisk fasta och sök på endast rubrik, så kommer du få fram en hel massa bra info.

    #473699

    På din fråga… fasta 16h äta 8 h, ja,det är så tanken är. Men tittar du på leangains finns en utförlig beskrivning med titeln ”The Leangains Guide” se på menyn till höger.

    #473700

    kolla också [www.sethronland.com]

    #473701

    [http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=150121&highlight=festival]

    #473702

    Tanken är väl också att man ska träna på fastande mage? Hur skall jag gå tillväga då jag jobbar 06:00-18:00 kan ni ge exempel? :-) Tacksam för all hjälp änsålänge ;)

    #473703
    Zugar wrote:
    Tanken är väl också att man ska träna på fastande mage? Hur skall jag gå tillväga då jag jobbar 06:00-18:00 kan ni ge exempel? :-) Tacksam för all hjälp änsålänge ;)

    [http://leangains.blogspot.com/2010/04/leangains-guide.html]

    Sådär, nu fick du tillochmed guiden direktlänkad till dig.:)

    #473704

    jävlar, det är ju såhär jag gör, går upp, gymmar o går hem å äter stort lass mat
    visste inte ens att detta fanns (A)

    #473705
    Albin Thorsell wrote:
    jävlar, det är ju såhär jag gör, går upp, gymmar o går hem å äter stort lass mat
    visste inte ens att detta fanns (A)

    Det blir ju inte periodisk fasta per automatik för det.

    #473706

    Personligen kör jag på ett ”litet eget” upplägg som kombinerar rekommendationer från olika personer.

    Jag kör nu periodisk fasta under deffen, men jag tränar inte på fastande mage.
    Jag kombinerar fastan med joachim bartolls upplägg innan träning.

    Jag intar långsamma kolhydrater 45min före träning.
    PWO + kreatin 30min innan träning.
    snabba kolhydrater + aminosyror/mkt snabbt protein 15min innan.
    dricker vassle isolat under passet.

    väntar sedan ca 1 timme efter passet och tar sedan aminosyror/mycket snabbt protein, för att sedan äta 15min senare.

    min fasta bryts alltså 45min innan träning, brukar vara runt 12 nu under semestern.

    så äter mellan 12-20 och fastar sedan.

    #473707
    box4m wrote:
    Personligen kör jag på ett ”litet eget” upplägg som kombinerar rekommendationer från olika personer.

    Jag kör nu periodisk fasta under deffen, men jag tränar inte på fastande mage.
    Jag kombinerar fastan med joachim bartolls upplägg innan träning.

    Jag intar långsamma kolhydrater 45min före träning.
    PWO + kreatin 30min innan träning.
    snabba kolhydrater + aminosyror/mkt snabbt protein 15min innan.
    dricker vassle isolat under passet.

    väntar sedan ca 1 timme efter passet och tar sedan aminosyror/mycket snabbt protein, för att sedan äta 15min senare.

    min fasta bryts alltså 45min innan träning, brukar vara runt 12 nu under semestern.

    så äter mellan 12-20 och fastar sedan.

    Det var inte dåligt mycket detaljonanerande där.

    #473708
    box4m wrote:
    Personligen kör jag på ett ”litet eget” upplägg som kombinerar rekommendationer från olika personer.

    Jag kör nu periodisk fasta under deffen, men jag tränar inte på fastande mage.
    Jag kombinerar fastan med joachim bartolls upplägg innan träning.

    Jag intar långsamma kolhydrater 45min före träning.
    PWO + kreatin 30min innan träning.
    snabba kolhydrater + aminosyror/mkt snabbt protein 15min innan.
    dricker vassle isolat under passet.

    väntar sedan ca 1 timme efter passet och tar sedan aminosyror/mycket snabbt protein, för att sedan äta 15min senare.

    min fasta bryts alltså 45min innan träning, brukar vara runt 12 nu under semestern.

    så äter mellan 12-20 och fastar sedan.

    Har funderat på att göra det samma, gillar grejen att få äta mig riktigt proppmätt istället för halvmätt fler måltider. Dessutom så vet jag inte om proteinpulserna har gjort någon större skillnad, hur upplever du dem o hur ska du göra med dem i o med PF?

    #473709

    Hur fungerar det med vitaminer omega 3 osv, tar man dessa under ättimmarna eller kan man ta de på morgonen med vatten? Om man kör tillexp jw eller liknande som helst ska tas var 8 timme hur gör man då?

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.