Jag bara ökar i vikt!

Home Forums Kost och Näringslära Jag bara ökar i vikt!

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #100529
    #1072948

    Jo jag vet, jag är ju ute efter att bygga muskler men jag bara stiger i vikt… i början var de väll ”ok” men nu har jag kommit till en vikt där jag inte tycker det är kul längre.. visst att måtten håller sig på de samma men ändå…
    jag har för mycket fett på kroppen och behöver bli av med det och massa vikt för jag känner att jag är tung, speciellt om jag ska löp träna…

    De är så omotiverande att se en vikt på 90 kg, jag är 171 lång mitt höftmått är 100cm, midjemåttet är 81, lår 65 (ökning 4,5cm) över arm 34 (ökning 2,5)

    jag äter en kost där jag utesluter de flesta ”potatis pasta vitt ris osv osv” men jag behöver hjälp med kosten ännu mer, Hjälp att få ihop måltider

    #1072962

    Om du inte trivs på den vikt du är och du upplever att du har mer fett% än vad du vill bära på, låter det helt klart som om du behöver ställa om ditt energiintag. Visst kan det vara svårt att få till det och i början är det speciellt svårt att få till rutinerna.

    Att utesluta de flesta snabba kolhydratskällorna som du gör nu ”pasta, ris mm” kan var ett sätt att minska den enkla energin, men behöver inte betyda att du faktiskt får i dig mindre energi än tidigare.
    För att kunna hjälpa dig, skulle jag behöva mer information om hur du äter

    #1073031

    frukost: yoggi mini, eller fiber havregryn med lite stevia och kanel,
    träning mellan frukost o lunch proteindrink efter träning
    Lunch: beror på, antingen keso och fisk eller någon kall pastrami kalkon dyl
    Middag: beror helt på familjen men låt oss säga Kycklingfile med ungsrostade grönsaker morot, palsternacka, kålrot
    Kvällsmat: Någon fullkorns macka med pålägg…

    Mellan detta kan det bli någon frukt eller liknande, drycken är smaksatt vatten eller soda stream vatten, the

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.