Jag tror jag blir galen

Home Forums Kost och Näringslära Jag tror jag blir galen

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 66 total)
  • Author
    Posts
  • #558890

    Ja jag blir bara smalare och smalare… och smalare och jag tycker jag äter som en galning!;)
    Jag vill ju gå upp i vikt så jag kan bygga muskler.. som det ser ut nu är jag 176 och väger 62 ynka kilon och då kan jag inte påstå att det är varken muskler eller fett på min kropp.
    De muskler jag hade försvann nu efter 3 månaders uppehåll pga olika saker!

    Ni tjejer som jobbar på för att gå upp i vikt hur gör ni? jag menar man får ju inte i sig hur mkt mat om dagen som helst!

    Hur la ni upp eran kost?

    Målet med min träning är att ställa upp i BF men svårt när man ser ut som en lång jäkla groggpinne:(

    #71361
    #558891

    Vad och hur mycket äter du en typisk dag?

    #558892
    mikaelj wrote:
    Vad och hur mycket äter du en typisk dag?

    Jag mäter aldlig min mat men en typisk dag ser ut så här

    Frukost
    En tallrik lättfil med upptinade hallon och blåbär 1 dl musslie

    Mellanmål frukt

    Lunch vanlig husmanskost ibland är jag slö och köper färdig mat alltifrån hamburgare till färdiglagade rätter på ICA!

    Mellanmål någon frukt varierar alltifrån banan, äpple, apelsin, avokado, vindruvor.

    Kvällsmacka 2 st med ost och gurka på grönt te till detta

    Kan väl säga att det kan slinka ner lite onyttigheter så som godis och sånt ett par gånger i veckan!:o

    #558893

    Du tycker alltså att det är konstigt att inget händer med vikten om du läser vad du nyss skrev?

    Till att börja med kan du ju börja äta något mer än bara en frukt till mellanmål. Börja där och se om saker å ting börjar röra på sig.

    #558894
    Snake wrote:
    Du tycker alltså att det är konstigt att inget händer med vikten om du läser vad du nyss skrev?

    Till att börja med kan du ju börja äta något mer än bara en frukt till mellanmål. Börja där och se om saker å ting börjar röra på sig.

    Håller med. Skulle tro att du ligger på ett ganska kraftigt energiunderskott.

    // Calle

    #558895

    Tallrik lättfil?

    Driver du med oss, eller läste jag din problemformulering (”jag går inte upp i vikt”) fel?

    #558896
    mikaelj wrote:
    Tallrik lättfil?

    Driver du med oss, eller läste jag din problemformulering (”jag går inte upp i vikt”) fel?

    Eftersom den är godast så ja så köper jag den!

    Ist för att vara spydig uppskattar jag hjälp istället jag behöver hjälp och inte folk som sitter och är spydiga mot mig!

    Att gå upp i vikt kan man göra på olika sätt.. ett sätt är ju att äta pizza 5 ggr om dagen och 2 kilo godis och chips och dricka 3 liter cola.
    Men frågan är ju om den vägen är så värst bra??;)

    Så min fråga är vilket upplägg som är bäst helt enkelt och tänkte kolal med andra tjejer hur de la upp sin mat!

    Nu fick jag en länk här av en annan och ska in och kika på den.

    Jag har alltid varit liten i maten dessvärre, är sällan hungrig fick kroppen själv välja skulle den ha frulle sen är den inte hungrig förrens kl 16 på eftermiddagen.
    Så jag äter fasten jag inte alltid är hungrig för jag måst ju och det är ju ett problem!

    #558897

    [Hmm vad tror ni om detta (har läst runt lite)

    Frukost

    1 tallrik filmjölk(den fetaste av dom ) hallon och blåbär 1 dl musslie, 1 ägg, Jag tar iof alltid omega 3- , vitamintillskott 2 ggr om dagen morgon och kväll

    Alt 3 mackor med ost och skicka samt lite skurna gurkskivor på samt rårivna morötter med citronsaft överdraget mjölk till detta(den röda)

    Mellanmål

    1 avokado pluss ½ tonfirkburk 1 ägg med kaviar till pluss proteindrink

    Lunch variera mellan kyckling,kött,tonfisk med potatis, pasta eller rotfrukter till.

    Mellanmål.. kycklingsallad/tonfisksallad/fruktsallad med drässing till,Alt kesella blandningar.

    Efterträning en proteindrink.

    Kvällsmat samma som lunch

    Innan jag går och lägger mig en nattproteindrink

    shit har så svårt å se mig få i mig allt detta;) det kommer bli en grym utmaning.

    Är jag ute och cyklar igen eller??:|

    #558898

    Jag skulle gjort det enkelt för mig och försökt införa någon form av rutiner till mitt ätande. Att äta på relativt fasta tider, undvika lightprodukterna vid viktnedgångsproblem och äta åtminstone tre huvudmåltider om dagen vilket jag såg att du inte gjorde.
    Det gäller ibland att ha lite framförhållning. Laga mycket mat någon gång i veckan så slipper du springa till ICA och handla lunch, det blir både godare och billigare.
    Att stoppa i sig skräpmat för att gå upp i vikt är aldrig fördelaktigt så försök att äta mer överlag och mer energität mat.

    Med din beskrivning av en typisk dag tycker jag inte att det är konsigt att du går ner i vikt, som en del redan skrivit.
    Gör både matlagningen och ätandet till ett nöje så tror jag att din aptit kommer öka och allt smaka bättre överlag.

    #558899
    Blobas wrote:
    [Hmm vad tror ni om detta (har läst runt lite)

    Frukost

    1 tallrik filmjölk(den fetaste av dom ) hallon och blåbär 1 dl musslie, 1 ägg, Jag tar iof alltid omega 3- , vitamintillskott 2 ggr om dagen morgon och kväll

    Alt 3 mackor med ost och skicka samt lite skurna gurkskivor på samt rårivna morötter med citronsaft överdraget mjölk till detta(den röda)

    Mellanmål

    1 avokado pluss ½ tonfirkburk 1 ägg med kaviar till pluss proteindrink

    Lunch variera mellan kyckling,kött,tonfisk med potatis, pasta eller rotfrukter till.

    Mellanmål.. kycklingsallad/tonfisksallad/fruktsallad med drässing till,Alt kesella blandningar.

    Efterträning en proteindrink.

    Kvällsmat samma som lunch

    Innan jag går och lägger mig en nattproteindrink

    shit har så svårt å se mig få i mig allt detta;) det kommer bli en grym utmaning.

    Är jag ute och cyklar igen eller??:|

    Om du har svårt att få i dig mat så är flytande föda oftast lite enklare. Förslagsvis köper du isf. en blender (om du inte redan har en) där du trycker i lite smått och gott – vips så har du 1Mcal i ett nafs.

    #558900
    malawiglenn wrote:
    okej tjejen nu börjar det likna något :)

    ät även fast du inte är hungrig, fortsätt äta fast du är mätt

    Ja hehe får pula i mig maten..=)

    Nu jäklar skall jag gå upp i vikt så köra stenhård styrketräning samtidigt..

    Mitt liv kommer nog inte bestå av så mkt annat än att äta känner jag.. äta och träna=)

    Få se om groggpinnen kan bli större nu då:pop:

    #558901

    Ät energitätare mat annars. Istället för tjocka brödskivor äter du tunna brödskivor med mycket ost på. Volym mättar för mycket.

    #558902
    mikaelj wrote:
    Ät energitätare mat annars. Istället för tjocka brödskivor äter du tunna brödskivor med mycket ost på. Volym mättar för mycket.

    Ja jo det försöker jag göra.. maten skall innehålla rätt mkt i liten mängd.

    Så ist för att inte använda steksmör skall jag nu göra de, ist för att ta lightsåser skall de nu bli feta såser till=)

    ska ta en bild på mig nu som startbild sedan blir det en bild varje månad så får vi se om vi ser någe skillnad.

    När vet man att man ska sluta moffa i sig mat och börja tänka på vad man äter eller deffa som de så fint heter?

    Känner att jag nog behöver lite hjälp här.. får nog ta och gå in på någon sida och skaffa mig en kostrådgivare:)

    #558903

    Du behöver varken bulka eller deffa. Titta dig i spegeln och se hur det går för dig i gymmet.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 66 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.