Kaffe eller varmchoklad?

Home Forums Kost och Näringslära Kaffe eller varmchoklad?

  • This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Posts
  • #61392
    #394216

    Som rubriken lyder, hur pass dåliga/bra är båda två?

    Jag e både kaffe o chokladälskare o väl gärna veta om de förstår nåt för mig :P

    #394217

    Beror helt på vad du vill! Oboy innehåller betydligt mer kalorier än kaffe och är inte lika bra om du försöker gå ner i vikt men bättre om du har svårt att gå upp i vikt och vill det.

    Kaffe är upppiggande, har en viss termogen effekt och är så gott som kalorilöst förutsatt att det dricks svart (kostar till och med mer kalorier för kroppen än vad det ger).

    Nackdelar skulla vara att koffein är beroendeframkallande och oboy kaloririkt. Dock finns ju kakaopulver och minns jag inte helt fel så har kakao massa positiva egenskaper för sinnet bland annat!

    #394218

    Det var mest kakaopulver jag tänkte på, lättare att bestämma sötman så?

    När man e ung student precis som mig, så sitter man uppe hela nätterna o sörplar både te kaffe o varmchoklad, så två glas skulle väl inte vara till större skada om man har ett balanserat intag?

    #394219
    Ghideey wrote:
    Det var mest kakaopulver jag tänkte på, lättare att bestämma sötman så?

    När man e ung student precis som mig, så sitter man uppe hela nätterna o sörplar både te kaffe o varmchoklad, så två glas skulle väl inte vara till större skada om man har ett balanserat intag?

    Nej! Drick på om det får dig att må bättre och bli piggare!

    #394220

    Hur ser din viktkurva ut i dagsläget och vad VILL du åstadkomma med din vikt?

    Chokladmjölk efter träning är hursomhelst grymt. referens nummer 9 i den här texten jämförde t.ex. chokladmjölk och Gatorade:

    [http://traningslara.se/blogg/lampligt-kolhydratintag-for-idrottare-del-2-kolhydrattiming-for-uthallighetstraning/]

    Och kaffe är nyttigt, rikt på antioxidanter och sammankopplat med minskad risk för diabetes och Alzheimers bl.a. Även kakaon är extremt antioxidantrik och även rik på mineraler.

    #394221

    Jag är mitt i min bulkfas, som går väldigt bra enligt mig iaf.
    Börjar alltid dagen med musli o filmjölk och fortsätter med bra mat hela dagen ut.

    Jag vill ha en så bra bulk som möjligt, så att deffen efter ska bli mycket bekvämare, alltså vill inte gå upp i bara massa fett. Rekommenderas det då att jag skippar varmchokladen som jag tar när jag sitter uppe o läser inför prov etc. Eller är det bara att köra på?

    #394222
    Ghideey wrote:
    Rekommenderas det då att jag skippar varmchokladen

    Nej

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.