Kcal i denna sushi måltid?

Home Forums Kost och Näringslära Kcal i denna sushi måltid?

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #55260
    #140932

    Var på lunchen och åt på svenska sushiköket (är novis när det gäller sushi och räknandes av dessa) men detta lär ätas igen! :emo-thumb

    Dock undrar jag var min 15 bitars sushi + misusoppa (stavning) går på kcalmässigt?!

    Består av:
    4st med krabbröra
    1st med avocado
    2st med lax
    2st med räka
    6st Maki (olika fyllningar men väldigt snarlika)

    En av anledningarna till min undran är för att de på sin meny har en 11 bitars blandad sushi (som min fast bara 11 bitar) med 295 kcal inkl. misosoppa & te.

    Tycker det låter lågt?!

    Se bilder

    #140933

    Jag har hört att sushibitar i snitt ligger på runt 35-45kalorier per bit, beroende på vad som är på dem. soppan kan väll inte innehålla mycket.
    Sushi borde vara ganska bra postmeal, med snabba kolhydrater från riset(mycket socker i risvinet).

    #140934

    Jag har hört snitt 40kcal per sådan soppa iaf.. Fan också, då kunde jag ju ha ätit mer.. :( haha

    #140935

    Brukar snitträkna en bit på 40, så femton bitar blir 600 exkl. soppa och tillbehör. Väldigt lindrigt. När det gäller sushi är det verkligen bara att lasta på!

    Svenska sushiköket har plusmeny, ser jag! :D

    #140936

    Plus menyer, XXL menyer o.s.v…sen när de ser att man kommer några stycken från vårat jobb så brukar de slänga på lite extra bitar! :) lovely…Men att räkna denna måltid allt inkluderat bör 800kcal vara safe!

    #140937

    Hjälpte en arbetskamrat räkna ut vad en liten sushi på Ica innehöll, servar ca 450 kcal. 8 bitar tror jag, vi plockade isär och vägde å räknade. Han höll på att lära sig om kcal/protein/fett och kolhydrater.
    Tror att det var 8 Bitars, 4 rullar, 2 lax å 2 räkor

    Hittade detta på nätet så det verkar stämma

    Ica Sushi (8 bitar 235g) (g) (Kcal)
    Summa Protein 16,5 66,8
    Summa Kolhydrater 75,2 305,5
    Summa Fett 7,1 62,3
    Totalt 98,7 425,4

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.