Kört fast!

Home Forums Kost och Näringslära Kört fast!

  • This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #50745
    #121585

    Hejsan det var väldigt längesedan jag var aktiv här ! jag ber om ursäkt på förhand för lång text och ber om ert stöd jag är ganska förvirrad!

    Bakgrund : vill gå ner i vikt jobbar som IT-konsult ganska tight med tid för måltider osv men lyckats komma fram till ngt bra !

    MAT : Frukost:
    1dl havregryn
    1 banan
    1 st L ägg
    3g Omega3
    30g Whey Protein

    Mellanmål: (Kan intas här mellan frukost och lunch eller mellan lunch och middag)
    250g Minikeso (Kan blanda med kanel, fun light, pepparkakskrydda etc)
    5~ st Valnötter

    Lunch:
    350g Kycklingfilé
    300g Potatis
    10g Äkta majonnäs

    Middag: (Vilodag)
    350g Kycklingfilé
    300g Potatis
    10g Äkta majonnäs
    1 st L ägg

    Middag: (Träningsdag)
    350g Kycklingfilé
    500g Potatis
    10g äkta majonnäs
    1 st L ägg

    Kvällsmål:
    250g lättkesella (Blanda med fun light, kanel etc)

    I samband med träning tar du din Pre-workoutprodukt, samt fördelar totalt 20g BCAA på 10g innan, 5g under och 5g efter. Sen väntar du ca 1h innan du äter din middag.
    Grönsallad kan du äta fritt till dina måltider.

    Tabell för variation
    200g kycklingfile = 195g tonfisk (avrunnen) = 200g 3% skinka = 160g oxfile =160g = 160g nötfärs 5% = räkor 250g (kyckling, räkor och tonfisk är att föredra, men du får byta ut lite som du känner. )
    200g potatis = 35g okokt ris = 35g pasta (Potatis mättar bäst, men du får byta hur du vill.)
    Fettet är rätt valfritt. Se bara till att du byter mot en likvärdig fettkälla i antal kcal. Tex. Kan du byta ut majonnäsen mot sesamolja, olivolja, smör, lite beroende på vad du ska äta.

    Träning: Måndag : Ben
    Tisdag : Bröst
    Onsdag : Vila
    Torsdag: Axlar + mage
    Fredag : Vila
    Lördag : Triceps + vader
    Söndag : Rygg + mage

    Kör mellan 8 – 10 på kvällarna då jag det är ganska trångt annars!

    Vad tyck synpunkter och kritik välkommet!

    #121586

    Om du tycker att du fått till ett bra schema tycker jag att du ska utgå ifrån det. Har du
    kört fast (vikten antar jag?) kan du börja klippa kcal här och där. Potatisen t ex.

    Och har du tight med tid för matuppehåll kan du slå ihop ett par måltider. Man måste
    inte äta sk mellanmål exemelvis.

    #121587
    Gettodachoppa wrote:
    Om du tycker att du fått till ett bra schema tycker jag att du ska utgå ifrån det. Har du
    kört fast (vikten antar jag?) kan du börja klippa kcal här och där. Potatisen t ex.

    Och har du tight med tid för matuppehåll kan du slå ihop ett par måltider. Man måste
    inte äta sk mellanmål exemelvis.

    okej Tackar ! ja jag gjorde lite fel från början så jag står liksom stil nu har gjort i 3 veckor ! men jag tänkte testa detta upplägget en tid ! tanken är att jag skall tappa 1 kilo som mest i veckan !

    #121588

    Ett kilo i veckan är 1000kcal i underskott. Om du stått still med nuvarande upplägg får du plocka bort kalorier. Om du börjar med det upplägg du visar så väg dig efter en vecka och se hur det ser ut och justera efter det. Jag brukar tipsa om shapeup till iphone fungerar bra för att hålla koll på kalorier osv.

    #121589
    Gober wrote:
    Ett kilo i veckan är 1000kcal i underskott. Om du stått still med nuvarande upplägg får du plocka bort kalorier. Om du börjar med det upplägg du visar så väg dig efter en vecka och se hur det ser ut och justera efter det. Jag brukar tipsa om shapeup till iphone fungerar bra för att hålla koll på kalorier osv.

    Tack för Tipset ! skall testa och se ! kör dock android hittat en app som är bra myfitnesspal :D kan starkt rekomenderas :d

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.