Kört fast!

Home Forums Kost och Näringslära Kört fast!

  • This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #50745
    #121585

    Hejsan det var väldigt längesedan jag var aktiv här ! jag ber om ursäkt på förhand för lång text och ber om ert stöd jag är ganska förvirrad!

    Bakgrund : vill gå ner i vikt jobbar som IT-konsult ganska tight med tid för måltider osv men lyckats komma fram till ngt bra !

    MAT : Frukost:
    1dl havregryn
    1 banan
    1 st L ägg
    3g Omega3
    30g Whey Protein

    Mellanmål: (Kan intas här mellan frukost och lunch eller mellan lunch och middag)
    250g Minikeso (Kan blanda med kanel, fun light, pepparkakskrydda etc)
    5~ st Valnötter

    Lunch:
    350g Kycklingfilé
    300g Potatis
    10g Äkta majonnäs

    Middag: (Vilodag)
    350g Kycklingfilé
    300g Potatis
    10g Äkta majonnäs
    1 st L ägg

    Middag: (Träningsdag)
    350g Kycklingfilé
    500g Potatis
    10g äkta majonnäs
    1 st L ägg

    Kvällsmål:
    250g lättkesella (Blanda med fun light, kanel etc)

    I samband med träning tar du din Pre-workoutprodukt, samt fördelar totalt 20g BCAA på 10g innan, 5g under och 5g efter. Sen väntar du ca 1h innan du äter din middag.
    Grönsallad kan du äta fritt till dina måltider.

    Tabell för variation
    200g kycklingfile = 195g tonfisk (avrunnen) = 200g 3% skinka = 160g oxfile =160g = 160g nötfärs 5% = räkor 250g (kyckling, räkor och tonfisk är att föredra, men du får byta ut lite som du känner. )
    200g potatis = 35g okokt ris = 35g pasta (Potatis mättar bäst, men du får byta hur du vill.)
    Fettet är rätt valfritt. Se bara till att du byter mot en likvärdig fettkälla i antal kcal. Tex. Kan du byta ut majonnäsen mot sesamolja, olivolja, smör, lite beroende på vad du ska äta.

    Träning: Måndag : Ben
    Tisdag : Bröst
    Onsdag : Vila
    Torsdag: Axlar + mage
    Fredag : Vila
    Lördag : Triceps + vader
    Söndag : Rygg + mage