Kostråd?

Home Forums Kost och Näringslära Kostråd?

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #71907
    #568940

    Hej!

    Jag skulle vilja ha lite kost råd.

    Jag tränar 4-5 ggr/v..
    Jag är 179 cm och väger 73 kilo.

    Jag skulle vilja gå upp några kilo, men har jätte svårt att gå upp i vikt..:(
    Det kvittar nästan vad jag stoppar i mej.
    Dricker protien drinkar m.m…

    #568941

    Ja har kört på gainers.Visst hjälpte det väl lite iallafall..
    Men riktig dålig i magen av sånt, så jag försöker undvika allt för mycket intag.
    Har olja i protein drinkar och äter kesella med nötter i hyfsat ofta..
    Sen vissa dagar har man liksom ingen apit alls.Lite svårt att trycka ner sig massa mat när man inte känner sig hungrig liksom..?:(
    Hur får man tillbaka aptiten..?

    #568942

    Ok…Men hur många gånger per dag ska jag sikta in mej på då?
    Någon som har ett upplägg typ..?
    Tackar för svar!:D

    #568943
    Flessa wrote:
    Låt dina övriga dagsrutiner styra hur ofta och när du äter. En således omöjlig fråga att svara på då detta är såpass individuellt.

    Jag själv äter dock alltid frukost, tränar sedan, efter detta återhämtningsdrink. När jag kommer hem äter jag lunch, mellanmål, sedan middag och sist kvällsmål. Detta upplägg funkar perfa för mig i alla fall. Dock är ju detta som sagt mycket individuellt och till exempel så är det lättare för vissa att äta 2-3 riktigt stora måltider istället.

    PM:a mig för mer ingående tips.

    MVH :)

    Äter väldigt sällan frukost, börja jobba 06.30 varje dag.
    Sen frukost vid 9 tiden..Där brukar det bli en del mackor, + frukt
    Kl 12.00 brukar det vara lunch, där brukar det oftas bli mackor, ibland sallad, e.v någon frukt ibland.
    Kl 15.00 försöker jag dricka 1 Protte drink samt frukt.
    kl 16.00 brukar jag sluta, då blir det lite kaffe.
    Mellan 5 och 9 blir det någon form av middag beroende av vilken tid jag tränar, ibland mat före, och ibland mat efter.
    Kan bli en godis bit här och där under dagen också..:P

    #568944
    Flessa wrote:
    Morotsjuice av typ Brämhults är ju att rekommendera isåfall, osötad och är bara renpressad morot, gott, enkelt och nyttigt. :) (tyvärr dyrt)

    Hur mycket kalorier kan du pressa ur en morot då hade du tänkt?

    #568945

    Ok..När jag väl äter så äter jag ganska mkt..
    Men sen kan det gå flera timmar utan att jag äter något..
    Tappar aptiten ganska ofta.
    Vill liksom ha det överskottet av protein, men det är ju så svårt när man inte är hungrig…:

    #568946

    Om du redan har uppnått ditt proteinbehov finns det inga fördelar med att äta mer protein.
    Det kommer inte göra någon som helst nytta.

    #568947
    Rasmus Andersson wrote:
    Om du redan har uppnått ditt proteinbehov finns det inga fördelar med att äta mer protein.
    Det kommer inte göra någon som helst nytta.

    Men jag kommer väl kanske gå upp lite mera om jag ligger på ett hyfsat överskott..?

    #568948
    XtremE84 wrote:
    Men jag kommer väl kanske gå upp lite mera om jag ligger på ett hyfsat överskott..?

    har redan tillgodosett proteinbehovet för dagen kan du lika gärna käka en chokladkaka för att fylla upp resten av kalorierna. Överflödigt protein går bara ur kroppen

    #568949
    XtremE84 wrote:
    Men jag kommer väl kanske gå upp lite mera om jag ligger på ett hyfsat överskott..?

    Ligger du på ett kaloriöverskott och har fyllt ditt proteinbehov så kommer du inte bygga muskler snabbare genom att äta ännu mer protein.
    Har du fått i dig tillräckligt mycket protein kan du, precis som Jakob sa, äta det du känner för för att fylla ut ditt kaloribehov.

    #568950
    Flessa wrote:
    Om du absolut känner att du måste ha mer protein och inte har någon aptit, fram med shakern bara.

    Japp, får bli den..

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.