Kostschema och tips önskas!

Home Forums Kost och Näringslära Kostschema och tips önskas!

  • This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Posts
  • #49908
    #120175

    Hej på er kunniga!

    Jag har precis kommit igång med styrketräning. Jag kommer att träna 3-4 ggr i veckan varav en gång är spinning etc.
    Tidigare har jag varit en periodare när det gäller träningn men vill nu försöka få det att fungera under en längre period.

    Jag har en normal kroppsbyggnad (tjej 177, 67 kg) så mitt mål är att bli fast i kroppen, inte gå ner i vikt.

    Träningen tänker jag fixa. Mitt stora problem är kosten.
    Älskar skräpmat…. Och har svårt att värma mat (matlådor…) konstigt jag vet.
    Men jag ska verkligen skärpa mig. Har slutat med läsk och godis redan.
    Nu vill jag börja äta nyttigare.

    I min hjärna finns det mest onyttiga tankar o recept så jag behöver er hjälp.

    Kom gärna med tips på bra och lättlagade luncher, middagar och mellanmål.
    Jag är allmänt kräsen när det gäller mat men tänker skärpa mig.

    Vad bör jag äta? Vad bör jag undvika?

    Nu varvar jag mellan tacos, hamburgare, raggmunk, thaiwok, tacopaj, pitabröd med sallad o dressing. Äter ingen frukost och till lunch blir det mackor eller en matlåda av något ovan.

    Som ni märker behöver jag ändra min livsstil!

    #120176

    Vad menar du med ”allmänt kräsen när det gäller mat”?

    #120177

    Hmm. Jag har svårt dels att värma mat men sen är jag ganska kräsen. Äter helst de få grejer jag alltid har ätit. Har lite svårt för kött och kyckling men äter det.
    Svårt att förklara men är inte den som äter gärna och äter allt om man säger så :)

    #120178

    Jag ska handla i eftermiddag, tipsatipsa :)

    #120179

    broccoli, torsk eller tonfisk. Jag föredrar torsk då det är mycket lättare att äta utan något annat till (tonfisken blir så jäkla torr).
    Sen kycklingfilé men det gillade du ju inte direkt, avokado, kvarg ”kesella”.
    Rågbröd tycker jag är bra också, då kan man köpa ett gott bröd som mättar bra med ungefär 30% kolhydrater = inte är så högt för att vara bröd.

    Renskav i pitabröd
    Tonfisk med ris, standard.
    Omelett.
    Kycklingspett med nån god sås kanske, om du tycker bara kycklingfilén är tråkig.

    #120180

    Börja ät frukost! Och köp lite proteinpulver NU :)

    #120181
    BigH wrote:
    broccoli, torsk eller tonfisk. Jag föredrar torsk då det är mycket lättare att äta utan något annat till (tonfisken blir så jäkla torr).
    Sen kycklingfilé men det gillade du ju inte direkt, avokado, kvarg ”kesella”.
    Rågbröd tycker jag är bra också, då kan man köpa ett gott bröd som mättar bra med ungefär 30% kolhydrater = inte är så högt för att vara bröd.

    Renskav i pitabröd
    Tonfisk med ris, standard.
    Omelett.
    Kycklingspett med nån god sås kanske, om du tycker bara kycklingfilén är tråkig.

    Tack för tipsen!
    Glömde nämna att jag inte äter fisk. Bara lax om jag måste :)
    Avokade, ägg o kvarg tänkte jag satsa på. Och göra smothie på kesella och bär.
    Rågbröd var ett bra tips. Jag älskar ju såklart vitt bröd men nu är det slut på det ;)
    Kycklingspett lät gott! Tänker genast på satay men det är väl säkert dödsdömt!

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.