Macronutriens, vad är felet??

Home Forums Kost och Näringslära Macronutriens, vad är felet??

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #48798
    #118435

    Tjena, har nu börjat med att räkna macros och bestämt mig för att ligga på 2000 kalorier i och med att jag ska deffa, men när jag skulle testa idag stötte jag på ett problem redan efter tredje måltiden.

    Jag hade efter den tredje måltiden överskridit mitt kalori intag till 2013.
    Men det fattades fortfarande kolhydrater 92 protein och 18 fett.

    Hur går detta ihop… att jag överskred kalorigränsen men att jag fortfarande har massa annat kvar?

    Använder mig av My Fitness Pal. Förstår inte varför det blivit såhär, jag kan ju inte käka kalorier bara sådär utan att få i mig kolhydrater, fetter etc….

    Snälla hjälp mig har verkligen fastnat här :/

    #118436

    Hm, får ärligt erkänna att jag inte riktigt förstår hur du menar
    Skriv gärna upp vilken mängd på makronutrienter du fått i dig?

    Jag förstår det som om du fått i dig alldels för mycket kolhydrater, vilket är lätt hänt om du äter sådant som innehåller stor % kolhydrater. Socker, pasta/potatis/ris/läsk/bröd mm innehåller alla mycket kolhydrater och mindre mängder fett och protein. Fundera på vad du egentligen äter och undersök om du ev måste byta ut en del maträtter

    #118437

    Du kan helt enkelt inte ha en exakt bestämt kalorimängd kombinerat med en exakt bestämd makronutrient, om du inte har ett exakt bestämt kostshema som passar perfekt in och det kan bli sjukt svårt att följa. Det bästa är att ha en bestämd kalorimängd som du kan ta med en nypa salt och sedan ha en ungefär bestämd fördelning av hur mycket som ska vara e% k, e% p och e% f, men det viktigaste är ju iaf egentligen att få i sig tillräckligt med protein

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.