Matschema, hjälp av proffs önskas

Home Forums Kost och Näringslära Matschema, hjälp av proffs önskas

  • This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Posts
  • #51250
    #123650

    Hej alla,

    Jag är en 22 årig kille som väger 75 kg och är ungefär 180cm lång med motivationen på topp.

    Jag studerar (har väldigt varierande tider) och är ganska dålig på att äta mat, speciellt frukost! Jag vet att det är dumt men jag vill skärpa mig.
    Jag vill veta om man kan ta ett matschema från internet och följa eller måste det vara planerat efter mina matvanor och tider?

    Om så är fallet, hur gör jag ett perfekt matschema? Hur vet jag vad jag ska äta och hur mycket samt när? Jag måste även tillägga att jag inte är kung i köket, så lättare maträtter skulle uppskattas. Jag ska även tillägga att jag har PWO pulver, protein pulver, kosttillskotts/mellanmåls pulver och kreatin tabletter. Jag skulle vilja få in dom också i schemat.

    Mitt mål är att till sommaren se riktigt bra ut, jag har förutsättningarna vet jag då jag har varit elit simmare i flera år men har slutat för många år sen. Sedan har jag hållt på med MMA fram och tillbaka men inget seriöst. Nu har jag tänkt att ta mig i kragen och gymma ordentligt och jag vill ha resultat till sommaren.

    Tacksam för svar av någon snäll själ där ute! :emo-thumb

    #123651

    kan ge dig mitt som jag fick av min kostrådgivare, har samma mål som du och är i samma ålder som du.

    Frukost 08-08:30 – 3 ägg & 2 smörgåsar

    Lunch 11:30-12 – 150-300g protein, 80g kolhydrater(x4 potatis). Alt 10g olja, 15g nötter, halv avocado el 25g ost.

    Mellis 15 – Keso m frukt, 2 skinkmackor ELLER 1 gainer + frukt, hemmagjord proteinbar.

    Middag 18-1830 – 150-300g protein, 80g kolhydrater(x4 potatis). Alt 20g olja, 30g nötter, 50g ost, 1 avocado.

    Kvällsmål 21-21:30 – Omelett 2-3 ägg skinka tomat el. 250g kesella m. frukt/fun light