Mellanmål..

Home Forums Kost och Näringslära Mellanmål..

  • This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #50351
    #120924

    Hej!

    Jag går nu på strikt diet (cambridgemetoden) och funderar på bästa alternativet på mellanmål… eller att ta till vid sug eller vid sociala sammanhang där de äts onyttigt.

    Funderingarna nu går mellan: Räkor/kräftor?, Bär?, frukt? Grova grönsaker (Frysta)? eller kvittar det vad man tar av dessa?

    #120925

    Ett tips är ju att strunta i cambridgemetoden, om jag förstår det rätt ersätter man mat med cambridgeprodukter som tex soppa, dryck, bars osv?

    För att slippa sötsug skulle jag skippa kolhydrater och äta färre och större mål med mycket protein och höja fett lite.

    Frukt är inget bra alternativ, blir ganska mycket socker och mättar inget. Kessella med bär är ett bra alternativ som mellanmål. Mycket protein, lite kalorier och mättar okej.

    #120926

    jao drycker är det jag kör(måltidsersättning), blir att köra de tills de jag köpt är slut, vet att de inte är bra och att vanlig bra kost är bättre.. men är verkligen sämst på att sköta den strikt. Körde liknande diet förut, gick ner 14kg och har lyckats stanna på samma vikt nu i 1år, men behöver gå ner ca 7kg till och köpte då av cambridge av en kompis.

    Tack för hjälpen! De ska jag testa, har inte testat kesella, men keso.. keso funka inte alls, men kan inte äta någon typ av ost.. eller tkr inte om ost:P Fast det kanske man kan lära sig.

    #120927

    Om du inte tycker om ost ska du ju inte äta det. Kesella är helt okej om man mosar i en massa bär.

    #120928

    kesella med lite saft funkar det med:)

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.