mer eller mindre mat?för att uppnå mitt mål

Home Forums Kost och Näringslära mer eller mindre mat?för att uppnå mitt mål

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #66424
    #470559

    jag behöver lite hjälp eller om att få höra era åskiter snarare
    det är så att jag är en 22årig tjej som tar min träning till en ny nivå kan man säga.. jag vill bygga upp jätte mycket och fina muskler så just nu kör jag
    5dagars träning,( 3dagar kickboxningar,och 2dagar gym/styrketräning)

    kosten är ungefär såhär
    frukost: yoghurt och 1omelett med skinka o tomat,

    lunch: kyckling med ris

    innan träning: 2hårda knäckebröd med keso, och en banan

    underpasset: whey refresh(40gram protein,5kolhydrater)

    efterpasset: whey 80 och en banan

    middag: oftast räkor med ägg och ris

    kvällsmål: 1apelsin eller proteinpudding

    ska ja äta mer eller mindre? har just inhandlat kreatin(no explode), och 100% casien protein som ja tänkte ta innan läggdags eller nåt..
    så säg vad ni tycker att ja bör ändra på eller lägga till?

    #470560

    alltså jag ska ju inte ta kreatinet innan lägg dags:Pvart lite fel där i slutet

    #470561

    omöjligt att svara på den fråga då du inte skriver hur mycket av varje måltid du äter och hur dina vardagar ser ut.

    #470562

    okej
    då kör vi om de
    Frukost: en skål yoghurt(4dl), 1omelett på 2ägg,med 2skivor skinka,och 1 halv tomat.

    lunch: 1kyckling file,och 2dl ris

    innan träning: 2hårda knäckebröd med keso, och en banan
    under passet: en halv flaska whey refresh
    efter passet: 1whey-80,1 banan/äpple

    middag: 40st räkor,1ägg,2dl ris

    kvällsmål:1apelsin,cirka 3-4dl proteinpudding (gjord på slow protein)

    just nu är min vardag stillsam så därför har jag så mycket tid till träningen/boxningen

    #470563

    Det går inte att svara på men om du går ner i vikt äter du absolut mindre än vad vad du bör om du har som mål att lägga på dig mer muskler. Ett litet energiöverskott är gynnsamt för att öka din muskelmassa.

    Mitt tips skulle vara att ta hjälp av någon person på platsen där du bor som kan hjälpa dig. Jag anser att denna typ av frågor lämpar sig väldigt dålig för ett öppet forum (i alla fall om man vill ha vettiga svar).

    #470564
    Petter__Jonsson wrote:
    Jag anser att denna typ av frågor lämpar sig väldigt dålig för ett öppet forum (i alla fall om man vill ha vettiga svar).

    Jag håller med. Man måste sätta sig in väldigt mycket i någons situation för att kunna komma med några rekommendationer – annars lurar man bara sig själv och framför allt den man försöker hjälpa.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.