Mer fett än muskler?

Home Forums Kost och Näringslära Mer fett än muskler?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Posts
  • #70919
    #549184

    Hej alla på BODY!

    Mitt namn är Marcus, 21 år 190cm och väger 100kg

    Har gått över mitt schema än en gång, känns som jag gått upp i fett lite för fort.
    Vet dock inte hur man ska se på saken. Senast jag mätte mig runt midjan var 1 Augusti då hade jag 94cm och nu 1 månad senare har jag 96cm runt midjan. Vill bara kolla så jag inte går upp för mycket i fett, detta kanske inte är något att oroa sig för. Har satt att jag ska bygga fram till Mars månad, så om jag upp 2cm runt midjan/månaden så är det plus 14 cm.

    Började träna tung styrketräning i Maj 2009 samtidigt som jag började deffa (Ingen jätte seriös deff) Den 1 Augusti började jag äta rätt och träna 5-6 dagar/veckan och känner att jag ökat mycket i styrka. Vägde ca 97-98kg efter ”deffen” och nu väger jag 100kg.

    Behöver jag oroa mig att jag kommer lägga på mig mer fett än muskler?

    Skriver också mitt mat schema nedan så kan ni se hur det ser ut.

    Ingen middag är inräknad!

    Frukost: 4 ägg, 4 fullkorns mackor med skinka/Alternativ müsli 100g, mjölk = 720kcal

    Mellanmål: 500g Kesella, Protein med 3dl lättmjölk = 936kcal

    Före träning: Protein med 3dl lättmjölk = 236kcal

    Efter träning: Protein med 3dl lättmjölk, Kolhydrater Carbo Fuel = 503kcal

    Kvällsmål: 500g Kesella, Protein med 3dl lättmjölk = 936kcal

    Kolhydrater:200g
    Protein:293g
    Fett:129g

    Totalt: 3331kcal

    #549185

    Svårt att veta var jag skall börja, den kosten är helt bedrövlig i mina ögon. Mjölk, kvarg och proteinpulver ungefär.

    #549186

    Vad bör jag ändra på? Ta bort någon kesella käka den mat som lagas hemma och sänka lite på proteinet?

    #549187
    Flessa wrote:
    jag hade aldrig i livet tagit en proteindrink blandat i mjölk till en måltid som innehöll 500 gram kvarg, vad är vitsen?

    Mer protein, kolhydrater och fett, möjligtvis smaken också.

    #549188
    Mac88 wrote:
    Frukost: 4 ägg, 4 fullkorns mackor med skinka/Alternativ müsli 100g, mjölk = 720kcal

    Mellanmål: 500g Kesella, Protein med 3dl lättmjölk = 936kcal

    Före träning: Protein med 3dl lättmjölk = 236kcal

    Efter träning: Protein med 3dl lättmjölk, Kolhydrater Carbo Fuel = 503kcal

    Kvällsmål: 500g Kesella, Protein med 3dl lättmjölk = 936kcal

    Kolhydrater:200g
    Protein:293g
    Fett:129g

    Totalt: 3331kcal

    Mac88 wrote:
    Vad bör jag ändra på? Ta bort någon kesella käka den mat som lagas hemma och sänka lite på proteinet?

    Jag skulle ändra alla fetstilta. En tredjedel av all den kvargen, skippa mjölk i proteindrinkarna runt träning och ta bord Carbo Fuel också.

    Proteindrinken på kvällen skulle jag också skippa. Och så är det bara rent sunt förnuft som gäller, ät mat.

    #549189

    Varför bort med Carbo Fuel? Snabba kolhydrater efter gym är väl bra återhämtning?

    #549190
    Mac88 wrote:
    Varför bort med Carbo Fuel? Snabba kolhydrater efter gym är väl bra återhämtning?

    Ja det är det, men jag tycker det är överflödigt om du bara tränar styrketräning och äter en kolhydratrik måltid nära inpå.

    #549191

    Va ska man lägga in istället för det jag har nu? Frukosten tycker jag ser bra ut, har också tagit bort lite protein pulver samt kesella och mjölk.

    #549192
    Mac88 wrote:
    Va ska man lägga in istället för det jag har nu? Frukosten tycker jag ser bra ut, har också tagit bort lite protein pulver samt kesella och mjölk.

    Jag vill inte låta som en gnällkärring men allvarligt talat! Du är fördd 1988 och vet knappt vad vanlig mat är. Istället för carbo Fuel kan du äta en portion ris eller pasta till en god kycklinggryta eller en skinksås t.ex. Har du aldrig gått i skolan eller ätit vanlig lagad mat hemma?

    #549193

    Det är lugnt kritik är bra :)

    Jag är värdelös på kost. Försöker hitta sidor med bra mat etc men ingen lycka.
    Vill heller inte ligga på för litet kalori intag, vill heller inte frossa i mat så man lägger på sig massa onödigt fett.

    #549194
    Mac88 wrote:
    Försöker hitta sidor med bra mat etc men ingen lycka.

    Som jag skrev på Kolo, googla ”skolmatsedel”. Där hittar du massor massor av bra mat.

    #549195

    Så man trycka i sig mat vid frukost och middag sen ta något smått som mellanmål. Och se om man går upp eller ner så är det bara äta mer isåfall?

    #549196
    Mac88 wrote:
    Så man trycka i sig mat vid frukost och middag sen ta något smått som mellanmål. Och se om man går upp eller ner så är det bara äta mer isåfall?

    Ja om du vill det. Se till att ät ett rejält mål efter träningen i alla fall.

    #549197

    Ok tack för svar ;) Ska se till att äta riktigt nu…

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.