Minskar inte i vikt.

Home Forums Kost och Näringslära Minskar inte i vikt.

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #100012
    #1072110

    Vet inte om jag postar i rätt forum men provar här.

    Jag tränar enligt ett schema jag fått utformat för mig från en personlig tränare.
    Jag är kvinna, väger 54 kg och är 165 cm lång.
    Jag styrketränar 4 dagar i veckan och går en powerwalk på en timme en gång i veckan.
    Jag äter som man ska. Mycket protein och grönsaker, bara kolhydrater till frukost och lunch.
    Äter 5-6 gånger om dagen.
    Jag har räknat ut att om jag tränar som jag gör så ska jag ha 2000 kalorier om dagen.
    Jag äter runt 1500 kalorier dom dagar jag inte tränar och runt 1800 kalorier dom dagar jag tärnar (ibland kommer jag upp i 2000 kalorier men det är svårt.

    Jag har hållt på i två veckor nu men det har hänt nada med vikten. Inte måtten häller. Det har inte hänt ett skit.
    Fokuserar inte först och främst på viktminskning utan på att bygga muskler så jag är så kallad ”skinnyfat.”.
    MEN vill också gå ner i vikt. Gå ner i fett. Även om jag inte fokuserar helt på viktminskning så borde jag väl gått ner något? Känns tråkigt när man gör det man ska men så händer ingenting med kroppen. :/
    Vet ni om det är att jag äter för mycket eller för lite? Börjar bli väldigt osäker då det inte händer något.
    Vore tacksam för hjälp.

    #1072121

    Det jag tycker du ska göra är att ändra ditt schema lite grann.

    Och lägga dina träningspass mer fokuserat på mage & liksom såna övningar, satt du kan gå ner vikten så.
    Eller så slänger du in ”dubbla” träningspass. Tex Bröst & Biceps (1timme) sen lägger du till mage 30-40minuter.

    Sen kan du även köpa :

    – Omega3 kapslar,
    – ”Anabolic ZMA” kapslar. (Det ökar styrkan, men samtidigt så går du ner i vikt utav dem.)
    – Börja även med en EAA produkt (ex Amino Rush)
    – + Whey – 80 (protinpulver) + Kreatin :) direkt efter träningen, och du kan även tillägga Whey-80 protindrycken till mellanmål, som kvällsfika, middag, osv.

    Lycka till & hoppas de här hjälpte. :)

    ~ Simon

    #1072494

    Hur har du det med light-produkter? Typ Cola Zero etc? Många upplever att det hämmar ens viktnedgång i vissa dieter. Skadar inte att utesluta dessa produkter om du nu använder dem.. Lycka till!

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.