Mitt matschema bra eller dålig ?

Home Forums Kost och Näringslära Mitt matschema bra eller dålig ?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • Author
    Posts
  • #550118

    Frukost
    4 ägg, 200gram kycklingfile
    toast, glas mjölk

    mellanmål:
    Gainer

    lunch:
    200gram kycklingfile, 200gram spagetti

    mellanmål 2:
    gainer

    middag:
    kycklingfile 100gram, ris 150gram
    salad, glas mjölk

    mellanmål 3:
    gainer

    kvällsmat:
    kvarg 500gram,

    #70987
    #550119

    För lite fett anser jag, annars ser det helt okej ut

    #550120

    Vad består Gainern av? Tror inte du behöver så snabba kolhydrater till mellanmål och det är inte spec. hälsosamt eller bra för dina tänder.

    Några mackor med ost, skinka eller keso, leverpastej är nog ett bättre alternativ.

    #550121

    Samma fel som 99 av 100 kostscheman på det här forumet, grönsaker och fett.
    Frukosten med 4 ägg är bra annars tycker jag det är en dålig kost.

    Kolla runt i liknande trådar för i alla är det som sagt samma sak så du kommer hitt tips på fettkällor och grönsaker där. Söker du på t.ex. ord som ”fettkållor”, ”smör”, ”rapsolja”, ”broccoli” och ”spenat” så lär du hitta relevanta trådar.

    #550122

    Utan gainers får du i dig:
    247g protein, 286g kolhydrater och 44g fett det ger dig 2528 kcal per dag.
    Svårt att svara på om det är en bra kost utan att veta vad du har för mål men jag ser inte hur du behöver de där gainerserna i din kost. Fettintaget är i min mening i det lägsta laget och det hade nog inte skadad om du fick i dig lite mer grönt.

    Vikt, längd, mål?

    #550123

    Min vikt är 75 just nu gick ner 10 kilo när ja var på semester, är 190cm lång, Mitt mål vikt är 100 kg, bli större helt enkelt,

    Skulle uppskatta om du kunde skriva in ett matschema för bulkning tack på förhand

    #550124
    Eddie Vedder wrote:
    Samma fel som 99 av 100 kostscheman på det här forumet, grönsaker och fett.
    Frukosten med 4 ägg är bra annars tycker jag det är en dålig kost.

    Kolla runt i liknande trådar för i alla är det som sagt samma sak så du kommer hitt tips på fettkällor och grönsaker där. Söker du på t.ex. ord som ”fettkållor”, ”smör”, ”rapsolja”, ”broccoli” och ”spenat” så lär du hitta relevanta trådar.

    skulle inte du kunna ändra till de lite skulle varit mkt lättare så och skulle uppskattat ?

    #550125
    primo wrote:
    Utan gainers får du i dig:
    247g protein, 286g kolhydrater och 44g fett det ger dig 2528 kcal per dag.
    Svårt att svara på om det är en bra kost utan att veta vad du har för mål men jag ser inte hur du behöver de där gainerserna i din kost. Fettintaget är i min mening i det lägsta laget och det hade nog inte skadad om du fick i dig lite mer grönt.

    Vikt, längd, mål?

    Min vikt är 75 just nu gick ner 10 kilo när ja var på semester, är 190cm lång, Mitt mål vikt är 100 kg, bli större helt enkelt,

    Skulle uppskatta om du kunde skriva in ett matschema för bulkning tack på förhand

    #550126

    När jag tittar på din matsedel är det några saker som slår mig. Det är väldigt mycket av kyckling och gainers. Det är väldigt lite av grönsaker, fett (mkt energi när du vill gå upp och nyttigt på många sätt), frukt. Det finns ju fler källor till protein än kyckling och gainers är väl ok men du kan ju äta mer mat istället för 3 hela gainers om dagen. I regel är det bara att se till att äta hygglig husmanskost och se till att få i sig bra protein och näringsfulla livsmedel och ligga på energiplus.

    #550127

    Det är 25 kg du ska gå upp, vilket är riktigt mycket.
    Var någorlunda försiktig så att inte 90% av detta resulterar i kroppsfett, det brukar nämligen vara vanligt när folk pratar om att ”bygga muskler”.

    #550128
    Fredrik510 wrote:
    skulle inte du kunna ändra till de lite skulle varit mkt lättare så och skulle uppskattat ?

    Har skrivit en del på bloggen om kost i allmnhet för den som idrottar och den som vill gå upp i vikt:

    Allmänt om kosten och exempel på bra mat:

    [http://traningslara.se/blogg/idrottande-ungdomar-och-kost-del-1/ Idrottande ungdomar och kost del 1]

    [http://traningslara.se/blogg/idrottande-ungdomar-och-kost-del-2/ Idrottande ungdomar och kost del 2]

    Konkreta viktuppgångsråd:

    [http://traningslara.se/blogg/konkreta-tips-for-dig-som-vill-upp-i-vikt/ Konkreta tips för dig som vill upp i vikt]

    Angående grönsakerna:

    [http://traningslara.se/blogg/tips-for-hantering-av-gronsaker/ Tips för hantering av grönsaker]

    Hoppas det duger, något stort schema har jag inte tid att ge dig gratis över ett internetforum.

    #550129

    Det beror ju på hur långsiktigt målet är, tror inte Fredrik vill nå 100 bara sådär!

    #550130
    spinaround wrote:
    Det beror ju på hur långsiktigt målet är, tror inte Fredrik vill nå 100 bara sådär!

    Det har väl ingen påstått heller? Men principen för viktuppgång är ju densamma oavsett vilken takt man föredrar.

    #550131
    spinaround wrote:
    Det beror ju på hur långsiktigt målet är, tror inte Fredrik vill nå 100 bara sådär!
    Rasmus Kjellberg wrote:
    Det är 25 kg du ska gå upp, vilket är riktigt mycket.
    Var någorlunda försiktig så att inte 90% av detta resulterar i kroppsfett, det brukar nämligen vara vanligt när folk pratar om att ”bygga muskler”.

    Precis som Eddie säger nedan påstod jag inte att han vill nå 100-strecket till nyår direkt.
    Oavsett vilket så tar det väldigt lång tid att gå upp 25 kg, ännu längre om man vill att det mesta utgör muskler. (Om det ens är möjligt vill säga).

    Eddie Vedder wrote:
    Det har väl ingen påstått heller? Men principen för viktuppgång är ju densamma oavsett vilken takt man föredrar.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.