Näringslära, anatomi och träning

Home Forums Kost och Näringslära Näringslära, anatomi och träning

  • This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #66710
    #471580

    Hej

    Ny på forumet och helt grön på bodybuilding. Jag går en cirkusutbildning där vi flänger omkring en hel del vilket frestar på kropp och sinne till extrema punkter.

    Tyvärr känner jag att mina kunskaper kring just forumets rubrik är lite skralt och det är något jag vill råda bot på. I min sökan efter det ultimata svaret gick jag vilse i kunskapsdjungeln för att till slut hamna här för lite proffsig rådgivning. Var hittar jag lära om Näring, kropp och styrketräning som passar mig?

    Efter att ha roamat det här forumet och googlat ögonen ur mig hittade jag några titlar som intresserade mig, nämligen

    SCHWARZENEGGER, ARN:THE NEW ENCYCLOPEDIA OF MODERN BODYBUILDING
    RYTTER, OVE:EFFEKTIV BODYBUILDING
    PAULÚN, FREDRIK:PAULÚNS FRÅGOR OCH SVAR
    DELAVIER, FRÉDÉRIC:STYRKETRÄNING : EN ANATOMISK GUIDE
    MAXIMAL MUSKELTILLVÄXT
    Näringslära för högskolan

    Jag är inte ute efter att börja tävla i bodybuilding, vad jag däremot vill är att få en djupare förståelse för kroppen och vad den behöver för att må bra. Finns det lite lättare läsning för detta eller är det högskole böckerna jag bör ge mig i kast med?

    Tack för er hjälp

    #471581

    Effektiv bodybuilding kan jag rekommendera om du vill sätta dig in i gamla seglivade myter om kost och träning, Rytter lyckas summera dem allihop i en bok. Om jag fick bestämma skulle jag döpa om den till ”ineffektiv bodybuilding” däremot kan jag rekommendera ”styrketräning en anatomisk guide”, de övriga böckerna är jag inte bekant med.

    #471582

    Beyond Brawn av Stuart McRobert. :up:

    #471583

    [http://forum.body.se/showthread.php?t=21474&highlight=anatomisk+guide]

    #471584

    Vid närmare eftertanke så tror jag bestämt att det redan finns en i det närmaste identisk tråd.

    Således låser vi denna

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.