Ny inom det här med diet och kostupplägg och behöver hjälp!

Home Forums Kost och Näringslära Ny inom det här med diet och kostupplägg och behöver hjälp!

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #49439
    #119446

    07.00 Protein shake: 100kcal

    09.00 Frukost: 1dl havregrynsgröt 400kcal, 1st äpple 50kcal, 2st ägg med gula 180kcal, 2st grovbröd 60 kcal
    Totalt: 660kcal

    11.00 Mellanmål: Proteinshake 100 kcal

    13.00 Lunch:130g Pasta, 110g Kyckling, 10g Smör&rapsolja (stekning), 200g Grönsaker (kokta, broccoli osv.)
    Totalt: 698Kcal

    15.00 Pre – workout: 1dl äggvita ca 50 kcal

    17.00 Träning

    19.00 Efter träning: 100g Pasta, 110g Kyckling, 10g Smör&rapsolja (stekning), 200g Grönsaker (kokta, broccoli osv.)
    Totalt: 578Kcal

    Nattsnack: 1 st äpple 50 kcal

    Totalt 2350 Kcal

    Detta är under diet och enligt andra uträkningar så ska detta vara ett kaloriunderskott på ca 1000 kcal! Jag är inte säker på att kalori siffrorna stämmer helt, kommentera gärna med rätt fakta

    #119447

    Huruvida kcal-siffrorna stämmer får du kolla upp själv.

    Ingen orkar sitta och räkna ihop kcal på dina alla mål för skojs skull.

    Huruvida det är en bra diet? Visst, men släng in en proteindrink direkt innan/efter träning också så får du både upp proteinet en aning samt välbehövliga aminosyror kring träningen.

    #119448
    No mercy wrote:
    07.00 Protein shake: 100kcal

    09.00 Frukost: 1dl havregrynsgröt 400kcal, 1st äpple 50kcal, 2st ägg med gula 180kcal, 2st grovbröd 60 kcal
    Totalt: 660kcal

    11.00 Mellanmål: Proteinshake 100 kcal

    13.00 Lunch:130g Pasta, 110g Kyckling, 10g Smör&rapsolja (stekning), 200g Grönsaker (kokta, broccoli osv.)
    Totalt: 698Kcal

    15.00 Pre – workout: 1dl äggvita ca 50 kcal

    17.00 Träning

    19.00 Efter träning: 100g Pasta, 110g Kyckling, 10g Smör&rapsolja (stekning), 200g Grönsaker (kokta, broccoli osv.)
    Totalt: 578Kcal

    Nattsnack: 1 st äpple 50 kcal

    Totalt 2350 Kcal

    Detta är under diet och enligt andra uträkningar så ska detta vara ett kaloriunderskott på ca 1000 kcal! Jag är inte säker på att kalori siffrorna stämmer helt, kommentera gärna med rätt fakta

    Madball wrote:
    men släng in en proteindrink direkt innan/efter träning också så får du både upp proteinet en aning samt välbehövliga aminosyror kring träningen.

    Ptja, utan att veta mer om hur dina dagar ser ut och vad du egentligen är för människa så är det ju svårt att veta.
    Men på mig så hade det där passat ganska okej.

    Jag hade tagit bort de två enskilda proteindrinkarna och bakat ihop dem med lunchen respektive efterträningskäket. Detta pga. att jag inte vill krångla och att jag inte finner dem ett dugg mättande.
    Iallafall jag står mig bättre på enbart en stor kaffe med mjölk än mat på morgonen.

    Madball wrote:
    Huruvida kcal-siffrorna stämmer får du kolla upp själv.

    Ingen orkar sitta och räkna ihop kcal på dina alla mål för skojs skull.

    Huruvida det är en bra diet? Visst, men släng in en proteindrink direkt innan/efter träning också så får du både upp proteinet en aning samt välbehövliga aminosyror kring träningen.

    Tillräcklig mängd aminosyror finns redan tillgängliga, det ser du ju klart och tydligt på upplägget. Lunchen fixar det.

    MED RESERVATION FÖR FELAKTIGHETER:
    Jag minns inte riktigt siffrorna, men jag har för mig att kroppen processar(i det här avseendet) ungefär sex gram kaseinprotein varje timme.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.