Oerhört smal överallt förutom under naveln. Äta mer?

Home Forums Kost och Näringslära Oerhört smal överallt förutom under naveln. Äta mer?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 25 total)
  • Author
    Posts
  • #518786

    Kan börja med att säga att jag är 17år (född 1993), väger 61kg~ och är ungefär 178cm lång.

    Nu är det så att jag är otroligt smal överallt. Och då menar jag överallt!
    Har sett en jävla massa i min ålder, och ingen är så smal som jag vid armarna, bena osv.. Jag är ju inte benig, men min kropp är väldigt liten både för min längd och min ålder.
    Ett undantag är att precis under naveln så sticker magen ut 2cm(?) mer än vad den gör ovanför naveln. Detta uppskattas självklart inte. Jag hatar det. För jag ser ju tjock ut vid magen.

    När jag var yngre (under 12år främst) så gick alltid jag och en polare och köpte chips eller dylikt i affären.. Jag åt väldigt mycket snacks / godis vid den tiden. Det var förmodligen väldigt mycket onyttigheter från 12-16 också. Nu dom senaste månaderna har jag inte ätit så mycket godis / snacks överhuvudtaget.
    Det händer att det blir någon chokladbit / läsk någon gång i veckan eller t ex. en skål med chips (inte en hel påse då) på helgen. Oftast så brukar jag inte äta så mycket onyttigt överhuvudtaget, men det händer ibland.

    Detta kan vara en utav anledningarna till att magen sticker ut under naveln. Men jag var också ganska knubbig när jag var en liten grabb..

    När det gäller frukost, middag eller kvällsmat så har jag slarvat rejält.
    Det blir oftast ingen frukost med tanke på att jag går upp för sent (15.00~ tiden?). Ingen lunch heller med tanke på att jag går upp så sent.
    Kanske slänger i mig någonting litet innan middagen dock.
    Har inte varit i skolan på ett tag eftersom att jag bytte from elprogrammet till IV (elprogrammet var inte min grej) så det är därför jag har vaknat väldigt sent på dagarna.
    Ska dock försöka bättra mig när det gäller frukosten och min sömn också för den delen. Ska försöka gå och lägga mig innan 23-00.00 varje dag och gå upp innan 10.30.

    Middagen brukar jag inte äta så mycket av, men jag har försökt att bättra mig. Så äter så mycket grönsaker och mat jag kan nu!

    Kvällsmaten är en stor förändring om man jämnför med förut.
    För någon månad sen så var det bara en tallrik med ”Special K” flingor.
    Nu är det ett antal mackor (oftast 3-4) med ost och ägg t ex. Till mackorna äter jag även en tallrik fil. Då snackar vi inte om en liten tallrik fil. Utan nästan en halv liter fil (nästan en halv förpackning med andra ord – a-fil då).

    Jag vill få en större kropp, men ändå ha en snygg mage. Ska nämligen göra mitt bästa för att få en snygg tvättbräda till stranden nu i sommar!
    Så jag vill inte att maten ska lägga sig på magen eller något liknande..

    Tränar MMA 2 gånger i veckan just nu. Ska förmodligen börja köra fyspass (likt passen vi har i MMAn) eller hantelpass dagarna då jag inte tränar MMA. Kanske börja jogga lite varje morgon / kväll.
    Ska förmodligen också köpa ett gymkort om någon vecka.

    Hur gör jag så att maten gör hela mig större och inte bara lägger sig på magen?
    Jag vet att jag ska äta mer än vad jag gör av med samtidigt som det jag äter är nyttigt. Men lägger sig inte det mesta på magen ändå?

    #70236
    #518787

    dela upp maten jämt under dagen och se till att få i dig protein och fett och speciellt kolhydrater om du ska träna för att bygga upp dig. Käka på mycket och träna träna träna. tror du kommer få bra med energi när du väl ändrar dina vanor, då är det bara att köra på. tror du ska googla dej vidare dock, eller söka på forumet om hur du kan lägga upp en bra kostplan, sen är det bara att testa dig fram o se vad som funkar för dej. det kommer ta tid, men det är det värt!

    #518788

    Okey. Tack för svaret!

    Men hur jag än äter.. kommer jag inte att bli större vid magen samtidigt? För det sticker redan ut en del under naveln, vilket är störande. På grund av detta så ser jag tjock ut.
    Jag kan ju inte deffa nu eftersom jag är så jävla smal på alla andra ställen. :(

    #518789

    klart som fna att du lägger på dig över allt. Tro mig, de kan va så att du inte blir ”tjockare” på magen direkt heller, skulle jag varit DEJ skulle jag ändrat mig väldigt mycket.
    1, gå upp tidigare,
    2, sova mer på nätterna ( där e sömnen viktigast )
    3, ändra kostvanorna!!!!! Ät regelbundet och ät så nyttigt du kan
    4, hoppa aldrig över frukosten om du kan, de e viktig måltid! Och försök då äta typ, havregrynsgröt, grova mackor med ägg eller makrill på, fil och osötad musli med kanske 1 macka med ägg osv.
    5, börja träna hård styrketräning för hela kroppen och börja träna din mage.
    6, ta lite promenader, de skadar aldrig och få igång din kropp på det viset med.

    med detta kan de nog bli förändringar snabbt, för i mina ögon så lever du ju katastrof liv :S Sover och äter knappt?

    #518790
    leemanftw wrote:
    Okey. Tack för svaret!

    Men hur jag än äter.. kommer jag inte att bli större vid magen samtidigt? För det sticker redan ut en del under naveln, vilket är störande. På grund av detta så ser jag tjock ut.
    Jag kan ju inte deffa nu eftersom jag är så jävla smal på alla andra ställen. :(

    Lugnt.

    Du ser säkert bara stor ut eftersom du är så liten på resten av kroppen. Prova att bygga upp din kropp, överkroppen till exempel. Det kommer få din mage att se något mindre ut i alla fall. Sen tror jag i och med koständringen kan din mage till en början bli något större, men som tidigare nämnt tränar du bra så kommer kroppen anpassa sig och dina proportioner kommer säkerligen bli finare. Lycka till!

    #518791
    LyftarBruden wrote:
    5, börja träna hård styrketräning för hela kroppen och börja träna din mage.

    Tycker dock inte att hon ska träna magen överhuvudtaget i början. Eller ja, störst fokus borde nog vara på resten av kroppen eftersom hon är så pass liten.

    #518792
    Vanilla wrote:
    Tycker dock inte att hon ska träna magen överhuvudtaget i början. Eller ja, störst fokus borde nog vara på resten av kroppen eftersom hon är så pass liten.

    Han ;) Jag håller med lyftarbruden. Är man 178 och väger 61kg kan man knappast deffa bort magen. Man får satsa på en helhetsförändring och bättre vanor. Börja träna och äta, sova bättre är en bra ide.

    #518793
    Mike L wrote:
    Han ;) Jag håller med lyftarbruden. Är man 178 och väger 61kg kan man knappast deffa bort magen. Man får satsa på en helhetsförändring och bättre vanor. Börja träna och äta, sova bättre är en bra ide.

    Var lite sent :P klart det är en han, haha.

    #518794

    Tack för alla svar!

    Ska börja få i mig mycket mer mat och försöka hålla mig till nyttiga måltider. Sömnen ska jag försöka stabilisera.. Har nämligen haft sömnproblem på sistone.
    Och så ska jag slutligen fixa ett gymkort så snart som möjligt!

    Tänkte beställa lite saker fråm gymgrossisten för att maximera min träning och bli större i kroppen. Muskulös då. Vill inte se tjock ut någonstans. Vill bara se muskulös ut. Min kropp är så liten nu att musklerna inte ens syns.. Och för att försöka få resultat så snabbt som möjligt hade jag tänkt mig någon form av gainer och proteindrink.

    Lite frågor ang. kosttillskott;
    Blir man tjock av att dricka gainers? Har hört från en massa folk att man blir större i kroppen, men också tjock vid magen..
    Vad tror ni är bäst för mig att beställa på Gymgrossisten.se?
    [LÄNKAR-TILL-WEBBSHOPAR-EJ-TILLÅTET]
    eller kanske
    [LÄNKAR-TILL-WEBBSHOPAR-EJ-TILLÅTET]
    ?
    Ge gärna andra tips också! Priset spelar ingen roll.. Men det behöver inte vara överdrivet dyrt. :up:

    Sen skulle jag vilja ha lite tips på mat man kan lägga till för att göra frukosten eller kvällsmaten ’större’, nyttigare och godare!
    Har för det mesta bara grova mackor, ost, skinka, leverpastej, ägg, special-K flingor, fil (a-fil eller f-fil), någon form av yoghurt finns alltid osv… Självklart finns det havregryn och sånt.
    Något man kan be morsan att köpa när hon väl är i affären? ;)

    #518795
    leemanftw wrote:
    Blir man tjock av att dricka gainers?

    Du kan rasa i vikt trots intag av gainer och du kan äta dig smällfet på pulverdiet. Det är en fråga om totalt energiintag och inte enskilda komponenter.

    #518796

    Börja träna först och oroa dig inte över kosttillskott, se bara till att du tränar regelbundet och äter regelbundet så kommer du se resultat så småningom.

    #518797
    Eddie Vedder wrote:
    Du kan rasa i vikt trots intag av gainer och du kan äta dig smällfet på pulverdiet. Det är en fråga om totalt energiintag och inte enskilda komponenter.

    Men ifall jag äter mer än vad jag gör av med? Nyttig mat förstås.

    Mike L wrote:
    Börja träna först och oroa dig inte över kosttillskott, se bara till att du tränar regelbundet och äter regelbundet så kommer du se resultat så småningom.

    Jag vill som sagt maximera min träning. Vill nämligen ha en stor, muskulös och fin kropp till beach 10! :up:

    #518798
    leemanftw wrote:
    Men ifall jag äter mer än vad jag gör av med? Nyttig mat förstås.

    Jag vill som sagt maximera min träning. Vill nämligen ha en stor, muskulös och fin kropp till beach 10! :up:

    Se till så du äter tillräckligt för att tillgodose ditt energibehov.
    Ät mycket proteiner i ditt fall kanske 100g/dag.
    Träna regelbundet och bra.
    Bli av med dina kassa vardagsvanor och sov ordentligt.
    Sköter du allt ovan så får du resultat, på sikt.

    #518799
    Mike L wrote:
    Se till så du äter tillräckligt för att tillgodose ditt energibehov.
    Ät mycket proteiner i ditt fall kanske 100g/dag.
    Träna regelbundet och bra.
    Bli av med dina kassa vardagsvanor och sov ordentligt.
    Sköter du allt ovan så får du resultat, på sikt.

    Det går väl snabbare att få ett bra resultat om man använder sig utav gainers / proteinshakes eller dylikt?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 25 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.