Proteinpulver eller ägg?

Home Forums Kost och Näringslära Proteinpulver eller ägg?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 49 total)
  • Author
    Posts
  • #705068

    Har tränat på gym i snart ett år och käkat protein lika länge. Och en kompis tycker att det är slöseri med pengar och föreslår att äta 2 ägg istället. vill inte hålla med han, men har inte läst på så mycket om protein och ägg. kan ju tycka att proteinet borde vara bättre än att bara äta ägg, men kan ju ha fel. e lite nyfiken, för skulle vara kul att rätta han lite, för han jobbar på korpen som instruktör :P

    #78864
    #705069
    steif wrote:
    Har tränat på gym i snart ett år och käkat protein lika länge. Och en kompis tycker att det är slöseri med pengar och föreslår att äta 2 ägg istället. vill inte hålla med han, men har inte läst på så mycket om protein och ägg. kan ju tycka att proteinet borde vara bättre än att bara äta ägg, men kan ju ha fel. e lite nyfiken, för skulle vara kul att rätta han lite, för han jobbar på korpen som instruktör :P

    Ägg är definitivt bättre om man frågar mig! Ger mättnadskänsla med. Eller varför inte en burk tonfisk:)

    #705070

    Variera lite bara.

    #705071
    steif wrote:
    Har tränat på gym i snart ett år och käkat protein lika länge. Och en kompis tycker att det är slöseri med pengar och föreslår att äta 2 ägg istället. vill inte hålla med han, men har inte läst på så mycket om protein och ägg. kan ju tycka att proteinet borde vara bättre än att bara äta ägg, men kan ju ha fel. e lite nyfiken, för skulle vara kul att rätta han lite, för han jobbar på korpen som instruktör :P

    så länge du inte är rädd för fett så är ju ägg mycket bra!

    [http://forum.body.se/showthread.php?t=6433]

    #705072
    box4m wrote:
    så länge du inte är rädd för fett så är ju ägg mycket bra!

    [http://forum.body.se/showthread.php?t=6433]

    Det e det som e grejen, vill inte ha i mig fettet. är nog tjock :P nån som vet hur många ägg man måste äta för att få i sig lika mycket protein som i en proteinshake?

    #705073
    steif wrote:
    Det e det som e grejen, vill inte ha i mig fettet. är nog tjock :P nån som vet hur många ägg man måste äta för att få i sig lika mycket protein som i en proteinshake?

    Det beror på hur mycket pulver du tar i shaken och vilket pulver vi talar om.

    Ägg mättar som sagt bättre, men vetifan om det blir så mycket billigare…proteinpulver är inte dyrt (i motsats till vad många tror).

    Är man rädd för kalorier kan man skippa gulan och köra på enbart vitan som praktiskt taget enbart består av protein.

    #705074
    Andreas Guiance wrote:
    Det beror på hur mycket pulver du tar i shaken och vilket pulver vi talar om.

    Ägg mättar som sagt bättre, men vetifan om det blir så mycket billigare…proteinpulver är inte dyrt (i motsats till vad många tror).

    Är man rädd för kalorier kan man skippa gulan och köra på enbart vitan som praktiskt taget enbart består av protein.

    Vilket genast avgör till proteinpulvrets fördel då det i min värld är ren hädelse att kasta mat som inte ens är gammal eller dålig. Jag hade kört ett prottepulver, och vill du/man ha extra fett hade jag blandat det med kokosmjölk eller käkat nötter till. :emo-thumb

    #705075
    Tobbe K wrote:
    Vilket genast avgör till proteinpulvrets fördel då det i min värld är ren hädelse att kasta mat som inte ens är gammal eller dålig.

    You speak the truth sir, och naturligtvis skulle det aldrig falla mig in att kasta käk personligen

    #705076

    menar du då ägg efter gymmet? har gjort det när jag inte haft nå prottepulver. inte uppskattat av polarna iaf pga lukten :P
    efter gymmet är det bättre me pulver enligt mig. snabbt ut till musklerna smidigt, bra proteinvärde, å sen vill man inte att det ska mätta för man vill vara hungrig när man kommer hem och ska äta mat.

    #705077
    box4m wrote:
    så länge du inte är rädd för fett så är ju ägg mycket bra!

    Ägg är lika fantastiskt även om man har en obefogad fettskräck. Och har man fettskräck så är den fettskräcken som skall arbetas bort och inte äggulan som skall plockas bort.

    #705078

    2 ägg?…va fan innehåller det?typ 10 gram protein lr?

    #705079
    priest__88 wrote:
    2 ägg?…va fan innehåller det?typ 10 gram protein lr?

    2 stora ägg är väl runt 20g protein 14g fett 200kcal (i runda slängar)

    #705080
    Eddie Vedder wrote:
    Ägg är lika fantastiskt även om man har en obefogad fettskräck. Och har man fettskräck så är den fettskräcken som skall arbetas bort och inte äggulan som skall plockas bort.

    Amen! :)

    #705081
    box4m wrote:
    Amen! :)

    Håller du med så borde du även ta till dig tycker jag. Du uppvisar ju en tydlig fetträdsla i den andra tråden du startat. För att inte gå alltför mycket topic så kan jag ju rekommendera några kokta ägg som utmärkt kvällsmål t.ex.

    På så sätt lindar jag in både äggdiskussionen OCH ett svar till dig från din andra tråd utan att då går offtopic för mycket. SJUKT smart av mig!:D

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 49 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.