räcker detta? Hjälp!

Home Forums Kost och Näringslära räcker detta? Hjälp!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • Author
    Posts
  • #543904

    Hej , har kollat runt en del på olika forum men känns alltid som dem flesta börja ”tjaffsa” om vilket som e rätt hit och dit så tänkte starta en tråd om ungefär hur min kost e varje dag , känns nämligen som man käka för lite men har ingen aning faktist men ah .. ta en titt.

    Lite fakta om mig..

    Längd: 181cm
    Vikt: 73
    Ålder: 16 (1993)
    Hur länge har jag tränat? 1år 3månader
    Antal träningsdagar per vecka : 5 dagar
    Kosttillskott: No-xplode , cellmass , omega3 , three in one , Mivitotal Flex.

    Frukost : 500gram kvarg , 1skopa whey , 1 banan och 2½ dl mjölk.

    Mellanmål : Grov baguette med kyckling&bacon i nån sörja. Vet dock inte om det är så bra? ( serveras på skolans café)

    Lunch : Vad skolan har att erbjuda bruka ta och käka så ja blir mätt men kan ej säga hur mycket gram tyvärr.

    30min innan träning : 1 skopa protein (three in one) 43 gram protein.

    Efter träning : 1 skopa protein (three in one) 43 gram protein.

    Kvällsmat/lunch : 500gram kvarg , 1skopa whey , 1 banan och 2½ dl mjölk.

    Protein per dag : 254 gram då har jag ej räknat med vad som serveras på skolan.

    Vet inte mitt dagliga intag utav kolhydrater för endast 2bananer och bruka tänka på ta en del ris & pasta i skolan när det väll är som det bruka va varje dag. Det e den enda gången på dagen ja stoppar i mig kolhydrater.

    Så frågan är om detta duger eller bör jag ta bort nåt , isåfall vad? Eller borde ja fylla på med nåt och isåfall vad?

    Har oxå tänkt på att jag vill minska lite i kroppsfett nu så är ute och går 3 dar i veckan 35minuter , funkar detta bra för att kunna behålla så mycket muskelmassa som? Ge mig tips!

    Ursäkta för stavfel och om det blev lite rörigt nu men inte direkt van att skriva sånt här hehe, men tack i förhand!

    #70574
    #543905

    Varför så mycket kosttillskott men så lite mat?

    #543906

    Vad jag har hört så behöver inte du så mycket kosttillskott vid den åldern. Eller nästan inget alls… dämpa lite på drickorna och käka mer mat =).

    #543907
    malawiglenn wrote:
    Skippa wheyen vid frukost och ät riktigt j-vla mat som lunch OCH kvällsmat!!!

    pasta, ris, potatis, kött, fisk, fågel, ägg, grönsaker, sallad etc Vräk i dig av sånt!

    Jag skulle nog säga, ”ät riktigt j-vla mat som lunch OCH kvällsmat” OCH whey. Vad är det som inte skulle vara bra med lite extra protein?

    #543908
    jonteee wrote:
    Jag skulle nog säga, ”ät riktigt j-vla mat som lunch OCH kvällsmat” OCH whey. Vad är det som inte skulle vara bra med lite extra protein?

    Vad är det som skulle VARA bra med extra protein?

    #543909
    Snake wrote:
    Vad är det som skulle VARA bra med extra protein?

    För att få i sig tillräckligt med protein då man kanske inte får det genom den vardagliga kosten..

    #543910
    jonteee wrote:
    För att få i sig tillräckligt med protein då man kanske inte får det genom den vardagliga kosten..

    Om man skriver ”extra protein” så bör det ju per definition vara så att man redan uppfyllt det dagliga intaget och utöver det äter lite extra…?

    #543911
    Snake wrote:
    Om man skriver ”extra protein” så bör det ju per definition vara så att man redan uppfyllt det dagliga intaget och utöver det äter lite extra…?

    Japp, som ett tillskott.. Det kallas ju kosttilskott ;)

    #543912

    Ja, tillskott om man inte fått i sig tillräckligt från den vardagliga kosten. Meeeeen så skrev du inte, unge man.

    #543913
    Snake wrote:
    Ja, tillskott om man inte fått i sig tillräckligt från den vardagliga kosten. Meeeeen så skrev du inte, unge man.

    Ändå ser man många här på forumet som äter kosttillskott även om de fått i sig tillräckligt med näring i kosten..

    #543914

    Och din poäng är…?

    #543915
    Snake wrote:
    Och din poäng är…?

    Att det kanske kan behövas lite kosttilskott även om man får i sig mycket näring i maten…

    #543916

    Varför då? Och hur kom näring in i bilden, var det inte proteintillskott vi diskuterade?

    #543917
    Snake wrote:
    Varför då? Och hur kom näring in i bilden, var det inte proteintillskott vi diskuterade?

    Protein är ju näring.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.