Ska jag våga? HJÄLP!

Home Forums Kost och Näringslära Ska jag våga? HJÄLP!

  • This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Posts
  • #71935
    #569365

    Kommer erkänna en grej nu, har inte ätit EN ENDA smörgås/bröd på 4år pga ätstörningar, och annat. Har istället ätit gröt av dess sorter och mått bra av det.
    Men med tanke på att jag blir äldre, vill göra morsan stolt, så ska man våga äta bröd igen?

    Då vill inte jag äta bröd med en massa tillsatser i, utan surdegsbröd eller riktigt extremt grovt danskt rågbröd. Med typ, ägg, kyckling osv på.

    Vad tycker ni om det? hur mkt bröd äter ni per dag? Just nu äter jag ca 4port gröt om dagen, 2 på morgonen, 2 på kvällen. Samt någon kolhydratskälla till lunch och middag. Äter jämt råg/havregrynsgröt.

    #569366

    Bröd är en utmärkt kolhydratkälla. Allmänna kostrekommendationer är att den största enskilda kalorigivaren i kosten bör vara just bröd.

    #569367
    King Grub wrote:
    Bröd är en utmärkt kolhydratkälla. Allmänna kostrekommendationer är att den största enskilda kalorigivaren i kosten bör vara just bröd.

    ah nice, ska fan börja äta de igen alltså. helt sjukt.

    #569368

    Jag brukar äta 4-8mackor om dagen med jordnöttsmör och tunt skivad banan. Pröva det!
    Jag klarar mig inte utan det. Polar havre och Pågen äntligen är favoriterna till det

    #569369

    Det låter inget vidare roligt att äta så mycket gröt, med tanke på mängden fibrer det blir.

    #569370
    nutz wrote:
    Det låter inget vidare roligt att äta så mycket gröt, med tanke på mängden fibrer det blir.

    eftersom jag ätit de 2ggr om dagen i 4år nu ( jag överdriver inte ) så e min mage van, de e nog värre å byta ut gröten å börja äta extremt grova macklor, då blire nog chocktillstånd.

    #569371

    Börja lugnt, en macka om dagen eller nåt. Häftiga kostförändringar är nog varken bra för kroppen eller knoppen, speciellt om man haft ätstörningar.

    #569372

    Hur lyckas du få bra resultat av träning av att bara äta gröt två gånger om dagen?
    Är det ofantliga mängder eller?

    #569373
    fenyletylamin wrote:
    Hur lyckas du få bra resultat av träning av att bara äta gröt två gånger om dagen?
    Är det ofantliga mängder eller?

    Hon skriver att hon äter gröt två gånger om dagen, inte att hon aldrig äter något annat vid någon annan tidpunkt.

    Jag råkar veta att det i detta fall handlar om gröt två gånger om dagen PLUS övrigt käk eftersom jag läst om och sett bilder på LyftarBrudens mat.

    #569374

    Lingongrova(Willys) är fina grejer suverän hållbarhet också om du ska prova dig fram. Som henkebenke skrev starta lugnt kanske bara en halv skiva till att börja med och något gott på :-)

    #569375

    Klart du ska våga dig på mackorna igen :) Knäckebröd med smör och ost är en gudagåva. Sen hör vörtbröd, skinka och senap till julen så den kombinationen får du ej gå miste om!

    #569376

    Börja försiktigt, äter själv inte bröd varje dag men nån gång i veckan blir det allt.
    Lycka till.

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.