Snacks under Diet

Home Forums Kost och Näringslära Snacks under Diet

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 83 total)
  • Author
    Posts
  • #653215

    Tja!
    nu är jag inne på min andra tävlinsdiet som har pågott under ca 3 veckor nu. håller kosten hela veckan men ätardag på lör, då jag äter lite vad jag känner för:P
    Men nu till min fråga, har liiite sötsug, men håller det i schack men dom dagarna (förutom lördag) jag värkligen vill ha något snacks (sött) vad rekomenderar ni? dvs ska inte vara packat med fett/socker/kollisar..
    kört lite cashernötter (naturella),,,,,men men shoot o kom med förslag till en gotte gris under diet

    #77262
    #653216
    jiggen wrote:
    Tja!
    nu är jag inne på min andra tävlinsdiet som har pågott under ca 3 veckor nu. håller kosten hela veckan men ätardag på lör, då jag äter lite vad jag känner för:P
    Men nu till min fråga, har liiite sötsug, men håller det i schack men dom dagarna (förutom lördag) jag värkligen vill ha något snacks (sött) vad rekomenderar ni? dvs ska inte vara packat med fett/socker/kollisar..
    kört lite cashernötter (naturella),,,,,men men shoot o kom med förslag till en gotte gris under diet

    Läkerol, funlight, tuggummi (sockerfritt ska det vara)

    #653217

    Smaksatt rött te med lite sötningsmedel och mjölk

    Cola light

    Fun light

    Smaksatta tuggummin och halstabletter

    Röror med bär och kesella, keso eller vaniljprotein

    Det är bara att experimentera i köket :D

    #653218
    Lina wrote:
    Smaksatt rött te med lite sötningsmedel och mjölk

    Cola light

    Fun light

    Smaksatta tuggummin och halstabletter

    Röror med bär och kesella, keso eller vaniljprotein

    Det är bara att experimentera i köket

    tackar benjooo/lina :)

    Men experimentera i köket??? är dålig på det jag sj kan bara laga kyckling o fisk:D

    Och på tal om inget, dricker ej läsk men är igentligen cola light bra, är väl ganska mk trasparant i det? är det dock i fun light med men då använder man ju så lite i ex kesellan..! polaren drog i sig nästan 1 liter light cola om dagen, sissta veckorna på dieten:|

    #653219
    jiggen wrote:
    tackar benjooo/lina :)

    Men experimentera i köket??? är dålig på det jag sj kan bara laga kyckling o fisk:D

    Och på tal om inget, dricker ej läsk men är igentligen cola light bra, är väl ganska mk trasparant i det? är det dock i fun light med men då använder man ju så lite i ex kesellan..! polaren drog i sig nästan 1 liter light cola om dagen, sissta veckorna på dieten:|

    det finns inga nästan inga kalorier i light läsk, så du lägger knappast på dig fett för att du dricker det..

    #653220
    mrflyes wrote:
    det finns inga nästan inga kalorier i light läsk, så du lägger knappast på dig fett för att du dricker det..

    Men det måste ju vara något som är onyttigt med det???? kan aldrig tänka mig att det är ”bra” att dricka 1 liter light cola om dagen..! bara fått för mig att man ska undvika all läsk light eller ej, men rätta mig gärna..!

    #653221

    Jag har redan pimplat i mig en halv liter pepsi max idag :(

    När dagen är slut kommer jag antagligen ha smällt i mig två liter 😮

    #653222
    jiggen wrote:
    Men det måste ju vara något som är onyttigt med det???? kan aldrig tänka mig att det är ”bra” att dricka 1 liter light cola om dagen..! bara fått för mig att man ska undvika all läsk light eller ej, men rätta mig gärna..!

    Det är aldrig bra att överdriva, en burk då och då är ok.

    #653223

    Har hört att man kan bli bloated av kolsyra. Har hört det ett par gånger i olika träningsforum och av kunnigt folk men vet ej hur mkt sanning som ligger bakom detta. Det kan nog vara värt att se över om man satsar på att komma i tävling form. Själv har jag definitivt inte det problemet att oroa mig över :)

    #653224

    alla möjliga goa kletiga röror med chokladsmak är ju inte fel:|


    gör vanliga ”kalla dom vad du vill-smet” men ta kesella o sötingsmedel istället för smör och socker

    vispa ägg med sötningsmedel o kakao

    värm äppleskivor i kastrull med pyttelite smör, o massa kanel o sötningsmedel
    lägg på lightglass eller med lättkeso o vaniljsocker

    frukt i ugn (jordgubbar, banan, kiwi, banan) ca 175* 30min. Lägg lite riven vit choklad på så det smälter…….:P


    chokladprotein gojs med minimjölk

    sockerfritt godis dom där grodorna i läbbiga färger är sanslöst goda

    #653225

    Jiggen: Vräk i dig godis och annat gott på ätardagen, så försvinner sötsuget fram till på onsdag. Och då är det bara två dagar kvar tills nästa ätardag. Det är min melodi.

    #653226
    Jesper Näsström wrote:
    Jiggen: Vräk i dig godis och annat gott på ätardagen, så försvinner sötsuget fram till på onsdag. Och då är det bara två dagar kvar tills nästa ätardag. Det är min melodi.

    Instämmer.. De två sista dagarna börjar suget komma igen..

    men då är det bara att längta

    #653227
    Paula wrote:
    alla möjliga goa kletiga röror med chokladsmak är ju inte fel:|


    gör vanliga ”kalla dom vad du vill-smet” men ta kesella o sötingsmedel istället för smör och socker

    vispa ägg med sötningsmedel o kakao

    värm äppleskivor i kastrull med pyttelite smör, o massa kanel o sötningsmedel
    lägg på lightglass eller med lättkeso o vaniljsocker

    frukt i ugn (jordgubbar, banan, kiwi, banan) ca 175* 30min. Lägg lite riven vit choklad på så det smälter…….:P


    chokladprotein gojs med minimjölk

    sockerfritt godis dom där grodorna i läbbiga färger är sanslöst goda

    tackar…låter ju tok nice, ska provas :up:

    #653228
    Jesper Näsström wrote:
    Jiggen: Vräk i dig godis och annat gott på ätardagen, så försvinner sötsuget fram till på onsdag. Och då är det bara två dagar kvar tills nästa ätardag. Det är min melodi.

    nja känner inte som det där går ihop nu, ju mera man äter på lördagen desto mera måste man ju få bort när man ska förbränna bort allt man vräkt i sig.!!! :ike:

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 83 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.