Sockersug

Home Forums Kost och Näringslära Sockersug

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 37 total)
  • Author

Hej!

Någon mer än jag som har ett starkt sockersug?? Är sugen på godis och sådant hela tiden. Går och små äter med jämna mellan rum. Någon som har ett bra tips hur man får bort detta?? Mamma köper hem godis hela tiden. Jag kan inte motstå. Jätte jobbigt!! :(

MVH T

Man slutar äta såna grejer helt enkelt. Då blir det klart mildare vartefter.

Tjolzon wrote:
    Hej!

Någon mer än jag som har ett starkt sockersug?? Är sugen på godis och sådant hela tiden. Går och små äter med jämna mellan rum. Någon som har ett bra tips hur man får bort detta?? Mamma köper hem godis hela tiden. Jag kan inte motstå. Jätte jobbigt!! :(

MVH T

Havregrynsgröt har hjälpt mig att motstå tom att ogilla godis och liknande

MVH

Äter du ”riktig” mat med jämna mellanrum så du håller blodsockret stabilt då? Annars kan man ju bli godissugen om man slarvar med maten. Men annars kan det hjälpa att dricka te, tugga tuggummi, läkerol, frukt m.m… sen kan du ju be din mamma att förvara sitt godis på nåt ställe utan att tala om för dig vart det är! :emo-thumb

Du äter säkert för lite eller med för långa mellanrum, vilket leder till sockersug, och vad gäller socker så tror jag att mycket vill ha mer….

Se till att vara mätt hela tiden och ät mycket protein och lite kolisar då försvinner suget.

Ju mer kolhydrater jag äter desto mer vill jag ha …

It´s like kn***a you know …kul för tillfället men ger en jävla ångest efteråt

eller hur va det nu :|

Sam jr wrote:
    Se till att vara mätt hela tiden och ät mycket protein och lite kolisar då försvinner suget.

Ju mer kolhydrater jag äter desto mer vill jag ha …

It´s like kn***a you know …kul för tillfället men ger en jävla ångest efteråt

eller hur va det nu :|

Om det ger dig ångest efteråt är det kanske dags att se över din livsstil… :)

Det team jag tävlar för har en produkt som heter SUPPREX, testa den!:bb: Men först&främst måste du ju själv skaffa dig SJÄLVKONTROLL 👿 Det finns inga mirakelkurer, bara sunt förnuft! Skyll aldrig på andra för ett osunt leverne, det är bara du själv som stoppar skiten i munnen!!! Lycka till;)

Vet hur det är!
    Var socker alkoholist för ett par tre år sedan, skulle bara ha godis varje dag!:o
    Jag bestämde mig för att bara äta godis en gång i veckan och då fick jag äta så mycket jag orkade vid ett tillfälle, kunde bli många hg/gång till en början.

När jag bara fick i mig socker/snabba kolhydrater 1 gång/vecka avtog sötsuget rätt fort, på bara några veckor så tänkte jag inte på godis längre.
    Fast jag äter 1-2hg socker/gelé godis nu för tiden på lö. kväll så är jag inte godis sugen alls på veckorna.
    Så mitt tips är att försök att hålla ”belöningen” till 1gång/vecka, då tror jag att du slipper det där ruggiga suget som gör att man bara måste ha!

TACK FÖR ERA SVAR!!! :) Ska kämpa hårt nu.

Och ni skriver även att man ska äta flera gånger, jag brukar äta kl. halv 10-10. Sen äter jag när mamma kommer hem vid 5-halv 6 tiden. Ska jag alltså äta nånting emellan det? fast jag inte är hungrig?

Xavier wrote:
    Om det ger dig ångest efteråt är det kanske dags att se över din livsstil… :)

hahaha ..kanske

Sory för the off topic..

tjolzon
    Japp försök äta var 3:e timma

Jösses, så lååångt i mellan! Jag hade svultit ihjäl.
    Äter 6-7 gånger om dagen, första målet vid 06:00 & sista vid 20:00.
    Om man inte är hungrig efter ett par tre timmar så kanske man äter för mycket åt gången eller så har man ingen vidare bra förbränning? :|

Att äta oftare är absolut ett sätt att minska sötsuget. Men det är inte meningen att du ska stoppa i dig mat när du inte är hungrig. Försök att minska måltiderna något så att du känner dig sugen på ett mellanmål mellan de större målen.

Att äta ofta och ha kontinuerliga mellanmål hjälper mig att hålla mig borta från mitt otroligt stora sockersug:ike: . Försöker få i mig det där mellanmålet innan jag känner för stor hunger (så att inte blodsockernivån sjunker för mycket) och då får jag även ett mindre sockerbehov som jag kan kontrollera. Är det ändå svårt så brukar Läkerol komma till hands:up: .

Det var jobbigt att skippa sockret första veckan, men om man bara äter ofta så minskas sötsuget. Själv känner jag inte ens av något sötsug förrän det är lördag. Du äter mat på tok för sällan inte konstigt att du går runt och proppar i dig godis.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 37 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.