super bulk!, hur?

Home Forums Kost och Näringslära super bulk!, hur?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 45 total)
  • Author
    Posts
  • #656850

    Blir så trött!, går inte upp i vikt!, flyttat in med bruden och vi knullar som kaniner måste vara därför!

    Någon som har nå bulkiga tips på hur jag ska gå upp ?

    grädde i maten?, mjölk till varje måltid?.

    Ska man träna intensivt en timme eller segt 1 å halv kanske?, vad tar minst energi.

    Snälla alla tips uppskattas!

    JAG VILL BLI FET!

    #77414
    #656851

    Försök avgöra ditt kaloribehov rimligt och så ska du ligga i kaloriöverskott.
    Mjölk är bra som extra energi till varje måltid, nyttig kaloririk mat som rödbettssallad och potatissallad skadar inte.

    #656852

    Eller så drar du ner på gökandet.. men det kanske inte är något alternativ? ;)

    #656853

    Underbart skrivet haha :D Något som funkar för mig är att alltid oavsett mål, kompletera det med en liten gainerdrink. Jag kör med 2 dl ungefär, och som Dabifo sa att räkna ut sitt energibehov har iaf ”sporrat” mig att bulka hårdare.

    #656854

    Hur länge har du aktivt försökt gå upp i vikt? Ibland har många på tok för bråttom och berättar om hur ”omöjligt” det är att gå upp i vikt trots att personen i fråga typ gått upp 4 kg senaste två månaderna vilket ju är en utmärkt takt. Att öka flera kg per vecka finns ingen mening med.

    #656855
    Eddie Vedder wrote:
    Att öka flera kg per vecka finns ingen mening med.

    Dessutom är det ingen höjdare för hälsan med snabb viktökning. Övervikt är f.ö. skadligt i sig, det belastar hjärtat onödigt mycket och ökar dessutom risken att få diabetes en hel del.

    / Calle

    #656856
    Calle Sirén wrote:
    Dessutom är det ingen höjdare för hälsan med snabb viktökning. Övervikt är f.ö. skadligt i sig, det belastar hjärtat onödigt mycket och ökar dessutom risken att få diabetes en hel del.

    / Calle

    Ja det var just hälsoaspekten som var poängen. Borde ha förtydligat det.

    Såhär skrev jag om bulk:
    [http://traningslara.se/blogg/begreppet-bulk-och-sund-viktuppgang/]

    #656857

    lånar denna tråden lite, jag vet ju inte exakt hur mkt kcal man ska få i sig under en dag, förstår att det varierar mellan personer.

    Men iaf jag tänkte börja äta följande..

    Frukost:
    havregrynsgröt på 2dl havregryn och kokt i lättmjölk.

    Lunch:
    En portion mat, brukar bli 2dl okokta snabbmakaroner med tillbehör så som 1 paket bacon / köttbullar / köttfärssås osv.

    Mellanmål:
    3mackor (sånna där runda från norrland) med smör mjukost och skinka på, 1glas mjölk eller juice till.

    Middag:
    Samma som lunchen.

    Mellanmål:
    3 mackor till eller en billys panpizza.

    Kvällsmat:
    Samma som lunch och middag.

    Innan sängdags:
    natt protein.

    På träningsdagar dricker jag även 3dl gainer blandat med 4dl mjölk.

    Detta måste väll vara tillräckligt för att gå upp i vikt orkar verkligen inte äta mer :/

    #656858
    M.Hellgren wrote:
    Detta måste väll vara tillräckligt för att gå upp i vikt orkar verkligen inte äta mer :/

    Ja.

    Du kan även rasa i vikt på det intaget dock. Du kan även stå helt still. Men att den maten kan innebära att en människa går upp i vikt stämmer.

    #656859

    Förstår inte hur folk kan tycka att det är jobbigt att gå upp i vikt när de bulkar. Att äta mycket och kaloririk mat måste vara det mest angenäma som finns!

    #656860
    Eddie Vedder wrote:
    Ja.

    Du kan även rasa i vikt på det intaget dock. Du kan även stå helt still. Men att den maten kan innebära att en människa går upp i vikt stämmer.

    Jag antog att jag skulle få ett sådant svar, jag ska inte klaga jag gick upp 18 kg på 4-5månader men nu har det stått still ett bra tag :( fast nu har jag öka bra i styrka istället men måste erkänna att jag har slarvat med maten :S

    faran wrote:
    Förstår inte hur folk kan tycka att det är jobbigt att gå upp i vikt när de bulkar. Att äta mycket och kaloririk mat måste vara det mest angenäma som finns!

    Nej du det är inte så kul när det känns som att det ska vända efter första tuggan.

    #656861
    Tomas_O wrote:
    flyttat in med bruden och vi knullar som kaniner måste vara därför!

    Testat matsex?

    #656862
    henkebenke wrote:
    Testat matsex?

    haha ett sådant svar kan bara trilla in efter 00.00 :D

    #656863

    Ät inte mackor om du eller ni vill gå upp i vikt.
    Om du vill få kvalitet utav bulken med någorlunda lite fett på köpet så bör du äta ordentlig mat så som det vanliga, kolhydrater (ris, pasta, potatis etc.) tillsammans med kött, ägg m.m. minst 4-5ggr/dag. Det är inte lätt att äta på det här viset, men vem ställde kravet på svårighetsgrad?

    Ett annat bra tips på om ni vill grisbulka ordentligt och få i er mycket kalorier på ett hyffsat enkelt sätt så kan ni göra följande:

    Willys 1kgs ”risgrynsgröt” (refill korven)
    1-300g musli
    40-60g vassle

    Bara gröten innehållet 1000kcal och med musli komer det nog upp i mellan 13-1800kcal om inte mer. Man får ner detta ganska enkelt och är helt okej att äta, för mig brukade det ta ca 15min att äta :D.
    Observera att detta inte är optimalt om man är petig med allt socker man också får i sig på köpet, men man blir odentligt stark av det.

    Cashew nötter innehåller runt 500kcal/100g och både bra med protein och kolhydrater så detta kan också vara bra att slänga in i kosten.

    Vissa upplever att dom blir slöa av att äta så mycket kolisar, då kan det vara till fördel att äta mycket fett och protein istället.

    Glöm inte att komplettera med Rövtung styrketräning! :emo-thumb

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 45 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.