svårt att få i sej all mat!

Home Forums Kost och Näringslära svårt att få i sej all mat!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • Author
    Posts
  • #567615

    tjena

    kör den termogena dieten just nu å skall få i mej ca 300 g protein. men jag kommer aldrig upp så högt och vissa dagar hamnar jag på endast ca 220 g protein! eftersom jag ej vill gå för lågt på kalorier så undrar jag vad kan man göra för att åka sin aptit under deff :D:p

    #71816
    #567616

    Proteindrinkar är väll ett enkelt alternativ?
    500g kvarg = 60g protein

    #567617
    garm wrote:
    Proteindrinkar är väll ett enkelt alternativ?
    500g kvarg = 60g protein

    käkar redan 1.5 kg kvarg varje dag:)

    #567618

    Skulle du inte kunna öka fettintaget en aning, eller ”måste” du få i dig 300 gram protein om dagen?

    #567619
    Rasmus Kjellberg wrote:
    Skulle du inte kunna öka fettintaget en aning, eller ”måste” du få i dig 300 gram protein om dagen?

    normalt så ligger jag på ca 50g fett,vill hellre köra en termogen diet än en keto-diet men de dagar jag inte kommer upp tillräckligt i proteinet slutar med att jag kompenserar det med fett ist(blir typ extra fett den sista måltiden)

    tycker redan att jag ligger för lågt på proteinet å jag får inte ens i mej det!

    väger ca 84kg

    #567620

    Vet att detta inte riktigt är din fråga men att basera de motsvarande 180 grammen protein från blandade källor istället för enbart från kvarg vore nog en bra ide och särskilt under en diet.
    Jag har själv experimenterat en hel del med att äta enformigt och annat, men då gav det inte någon vidare bra effekt.
    Däremot märkte jag skillnad då jag åt varierat.
    Men att äta varierat är såklart ingen nyhet, bara underskattat.
    Under en diet bör du göra allt du kan för att hålla uppe hormon nivåerna såpass bra du kan eftersom dessa sjunker då du dietar.
    Och en bra början på detta är att som tidigare nämnt, äta varerat så att du får i dig alla mineraler, vitaminer etc. etc.. kroppen behöver.
    Jag tror även det blir lättare att få i sig kalorierna om du äter varierat, då upplevs inte allt så monotomt. :up:

    #567621
    nnnn4 wrote:
    normalt så ligger jag på ca 50g fett,vill hellre köra en termogen diet än en keto-diet men de dagar jag inte kommer upp tillräckligt i proteinet slutar med att jag kompenserar det med fett ist(blir typ extra fett den sista måltiden)

    tycker redan att jag ligger för lågt på proteinet å jag får inte ens i mej det!

    väger ca 84kg

    Jag vet inte om det är en lågkolhydratdiet eller enbart högprotein, men [http://www.second-opinions.co.uk/fat-not-protein.html Why Low-Carb Diets Must Be High-Fat, Not High-Protein] kan vara intressant. Annars låter din kosthållning som ett perfekt sätt att få rabbit starvation.

    #567622
    Hazeblazer wrote:
    Vet att detta inte riktigt är din fråga men att basera de motsvarande 180 grammen protein från blandade källor istället för enbart från kvarg vore nog en bra ide och särskilt under en diet.
    Jag har själv experimenterat en hel del med att äta enformigt och annat, men då gav det inte någon vidare bra effekt.
    Däremot märkte jag skillnad då jag åt varierat.
    Men att äta varierat är såklart ingen nyhet, bara underskattat.
    Under en diet bör du göra allt du kan för att hålla uppe hormon nivåerna såpass bra du kan eftersom dessa sjunker då du dietar.
    Och en bra början på detta är att som tidigare nämnt, äta varerat så att du får i dig alla mineraler, vitaminer etc. etc.. kroppen behöver.
    Jag tror även det blir lättare att få i sig kalorierna om du äter varierat, då upplevs inte allt så monotomt. :up:

    alltså min diet känns inte monotomt alls. jag äter 1.5 kg kvarg för att jag äter kvarg varje dag oavsett om jag är på bulk , deff eller inget av dessa. äter det oxå för att det är en billig proteinkälla, är ju student:) brukar blanda proteinkällorna ,även när jag äter kvarg ,tex kvarg med ägg el fisk el jordnötter etc. äter även grönsaker å slänger i mej vitamin å mineraler.mår utmärkt under dieten , pluggar grymmt bättre under diet än annars. men däremot så har jag inte ätit något med kollisar(föruom i samband med träning) sen 2 januari. är inte ens sugen på något sött eller känner inte att jag behöver kollisar.

    #567623
    mikaelj wrote:
    Jag vet inte om det är en lågkolhydratdiet eller enbart högprotein, men [http://www.second-opinions.co.uk/fat-not-protein.html Why Low-Carb Diets Must Be High-Fat, Not High-Protein] kan vara intressant. Annars låter din kosthållning som ett perfekt sätt att få rabbit starvation.

    både testat köra en lchf och en lågkollis-och-högproteindiet.
    känner att jag mår bäst då fettet inte är allt för högt å proteinet högre

    #567624
    nnnn4 wrote:
    tjena

    kör den termogena dieten just nu å skall få i mej ca 300 g protein. men jag kommer aldrig upp så högt och vissa dagar hamnar jag på endast ca 220 g protein! eftersom jag ej vill gå för lågt på kalorier så undrar jag vad kan man göra för att åka sin aptit under deff :D:p

    Köp ett gott kaseinpulver. Kesella är ganska dyrt faktiskt. billigare med ägg och ful-tonfisk:) Kyckling är nog med billigare än kvarg.. tror jag. Men ska man köra en termogen diet så måste man nästan gå på med proteintillskott. Enbart vanlig mat är det svårt att komma över 250 gram protein tycker jag

    #567625
    Fabrice wrote:
    Köp ett gott kaseinpulver. Kesella är ganska dyrt faktiskt. billigare med ägg och ful-tonfisk:) Kyckling är nog med billigare än kvarg.. tror jag. Men ska man köra en termogen diet så måste man nästan gå på med proteintillskott. Enbart vanlig mat är det svårt att komma över 250 gram protein tycker jag

    kasein pulver gör ju mej asmätt:D

    brukar dra vassle med phylliumfrö ibland fastän vassle e ”snabbt”

    #567626

    just nu känner jag bara för för att sova men kan inte eftersom jag väntar på att kunna stoppa i mej en måltid:yikes:

    #567627
    nnnn4 wrote:
    just nu känner jag bara för för att sova men kan inte eftersom jag väntar på att kunna stoppa i mej en måltid:yikes:

    Jag skulle sovit, och ätit mer i morrn. :up:

    #567628
    henkebenke wrote:
    Jag skulle sovit, och ätit mer i morrn. :up:

    så tänker jag varje kväll mao så äter jag inte tillräckligt

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.