Tipps på kcal snål bukfyllnad

Home Forums Kost och Näringslära Tipps på kcal snål bukfyllnad

  • This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Posts
  • #66011
    #465796

    Känns som att det inte finns någon som helst botten i mig och är nästan orolig att jag har någon form av ätstörning…Kan tillägga att jag varit tjock/fet 90% av mitt liv och har ingen lust att återvända dit.
    Så som rubriken lyder vill jag har tipps på god kcal snål bukfyllnad.

    #465797

    Grönsaker.

    #465798

    Grönsaker som sagt, stek med god kryddor och servera med någon liten proteinkälla såsom kyckling.

    Eller lär dig uppskatta energinnehåll, lägg om livsstilen och sätt dig in i kostbiten lite mer.

    #465799

    Broccoli, surkål, vitkål.

    #465800
    J Gold wrote:
    Broccoli, surkål, vitkål.

    +1 på den!

    Surkål (20kcal/100gr), vitkål med ca 40kcal/100gr och så Broccoli som har något liknande energiinnehåll som, eller strax över vitkålen!

    Alla tre är iaf utmärkta bukfyllnadslivsmedel ;)

    #465801

    Som ovanstående säger, broccoli! För att göra det lite godare så brukar jag göra en sås på kvarg, sweet chilisås och tacosås att doppa i, enkelt och gott.

    #465802

    Det är fel väg att gå tycker jag. En fullproppad magsäck styr inte mättnaden i längden. Det är kanske en kortsiktig lösning men inte mer.

    #465803
    Eddie Vedder wrote:
    Det är fel väg att gå tycker jag. En fullproppad magsäck styr inte mättnaden i längden. Det är kanske en kortsiktig lösning men inte mer.

    Precis, sätta sig in i kostlära lite mer och lägga om livsstilen istället för att fylla buken med grönt…

    #465804

    Tack alla för era svar. Jag får nog kanske se till att sätta mig in lite mer i kostläran.

    #465805
    Flessa wrote:
    Det fixar du. Desto mer du kommer att läsa på om det, desto roligare kommer du tycka & upptäcka att det är och därmed få ett större intresse utav det antagligen, vilket kommer att leda till att det blir ”lättare” att äta, träna & må bra rent allmänt också.

    Lycka till nu!

    Och desto mer du läser och sätter dig in i näringslärabiten, desto mer förstår du att det är såå fruktansvärt mycket mer komplicerat än vad folk tror… :)

    Jaja, grunderna stämmer givetvis, men de personer som anses lärda och kunniga är de enda som inser att de har så fruktansvärt mycket mer kvar att lära![/b]

    #465806
    Tommy Ivarsson wrote:
    Och desto mer du läser och sätter dig in i näringslärabiten, desto mer förstår du att det är såå fruktansvärt mycket mer komplicerat än vad folk tror… :)

    Jaja, grunderna stämmer givetvis, men de personer som anses lärda och kunniga är de enda som inser att de har så fruktansvärt mycket mer kvar att lära![/b]

    Grunderna för att vara hälsosam, hålla vikt, gå upp i vikt, bygga massa, dieta osv är dock inte så sjukt avancerade.
    Men snackar vi optimala i alla lägen så kan man läsa och trixa till dödagar…

    #465807
    Albin wrote:
    Grunderna för att vara hälsosam, hålla vikt, gå upp i vikt, bygga massa, dieta osv är dock inte så sjukt avancerade.
    Men snackar vi optimala i alla lägen så kan man läsa och trixa till dödagar…

    Ja, därfö jag skrev det lilla i liten text längst ner. Grunderna stämmer och gäller för alla. Men sedan kan man göra det hela mer komplicerat och fulländat i evigheter. :)

    #465808

    Kycklingfilé.

    Minst 500 gram åt gången och lika mycket grönsaker. Släng in någon schysst sås på det och toppa med en frukt efteråt.

    Stor mättnad och tillfredsställelse utlovas.:)

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.