Tips för bra kost då man ej kan planera sin arbetsdag

Home Forums Kost och Näringslära Tips för bra kost då man ej kan planera sin arbetsdag

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #102083
    #1077048

    Tjaba!
    Har försökt googla och även titta lite fort om det finns en liknande tråd, men hittar inget.

    Tänkte kolla med er som har ett jobb, där ni inte kan planera dagarna riktigt men ändå kan fixa kosten riktigt bra.

    Jag har ingen fast arbetsplats, reser runt mycket i storstockholm under dagarna och har otroligt knepigt att få till en bra kost. Antingen så äter jag bara lunch och en sen middag, eller så äter jag ingenting och tidig middag. Jobbar inom IT så det är svårt att smälla upp en lunchlåda och fråga efter en mikro hos en kund mitt i ett möte, eller att alltid tajma en mikro var 3:e timme.

    Finns det smarta lösningar på detta? Kosttillskott? Tips på ”Kalla” matlådor?
    Målet är att jag ska försöka hoppa ner i vikt så gärna tips på lådor eller annat.

    Tack för hjälpen och ursäktar om jag postar i fel tråd eller så. Första inlägget jag gör i ett forum över huvud taget.:(

    #1077061

    Kör själv med en ”kall matlåda” i skolan när jag inte går på periodisk fasta. Består av ris och kyckling. Sedan kan du ju även koka upp ägg och potatis i storkok och ta med ca 2-3st utav varje per mål. Kycklingsallader är också ett alternativ. Proteinbars som innehåller lite långsammare protein än vassle. Proteinpulver med medelsnabbt protein tex. diet fuel från MM. Annars grovtbröd + pålägg med en frukt och lite nötter/mandlar är ett perfekt mellanmål. Även keso/kvarg/kessella funkar. Lite tips på mellanmål som jag föredrar, se till att du får med både protein, fett och kolhyderater i dina mål.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.