Tonfisk och kvicksilver?

Home Forums Kost och Näringslära Tonfisk och kvicksilver?

  • This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Posts
  • #70170
    #515065

    Enligt SLV är det främst den färska tonfisken vad jag minns. Burktonfisken anses säker. Är du orolig så kolla upp var den är fångad innan du köper. All fisk från Östersjön är giftig, den svenska strömmingen är det livsmedlet med högst halter av miljögifter i världen.

    #515066
    Eddie Vedder wrote:
    Enligt SLV är det främst den färska tonfisken vad jag minns. Burktonfisken anses säker. Är du orolig så kolla upp var den är fångad innan du köper. All fisk från Östersjön är giftig, den svenska strömmingen är det livsmedlet med högst halter av miljögifter i världen.

    Och jag åt rå sån när jag skulle spela tuff på senaste fisketuren~
    Så tufft va det!

    #515067
    Thomaas wrote:
    känns fortfarande inge bättre

    Varför då? Fisk från ett mindre förorenat vatten måste väl vara bättre än från ett extremt förorenat dito?

    #515068
    Thomaas wrote:
    När ni skriver ”bunk” ingår konserv?

    Jag skrev inte bunk jag skrev burk. Så jag konservburk är precis vad jag syftade på.

    En oskadad och oöppnad aliminiumburk är inga problem. Om det skulle vara något negativt så är det om den blivit bucklig, har du öppnat den bör du hälla tonfisken i ett annat kärl och inte låta det vara kvar i den öppnade burken.

    #515069
    Thomaas wrote:
    dumt att äta dirr’ ur den?

    Nej

    #515070

    Så jag kan käka tonfisk på burk till frukost och efter träning 5 dagar i veckan utan å oroa mig?

    #515071
    Ludde93 wrote:
    Så jag kan käka tonfisk på burk till frukost och efter träning 5 dagar i veckan utan å oroa mig?

    Jag skulle inte rakt ut säga att en sådan konsumtion över en längre tid är helt okej. Stora mängder av samma sak under lång tid är ALLTID en fråga om stor exponering för eventuella negativa saker. Oavsett om det gäller kadmium i ens fullkornsbröd eller kvicksilver från tonfisk.

    Du avgör själv.

    #515072

    Jag gör regelbundna toxin och tungmetallsavgiftningar och sedan har jag en kompis som har en maskin(life maskinen) som scannar kroppen ner på cellnivå och som då kan uptäcka höga halter av tungmetallet och som då kan ta bort det.

    Dagens mat innerhåller så mkt skit det är E122 hit och E120 dit så jag rekomenderar verkligen folk att göra regelbundna avgiftningar!

    #515073
    Blobas wrote:
    Jag gör regelbundna toxin och tungmetallsavgiftningar och sedan har jag en kompis som har en maskin(life maskinen) som scannar kroppen ner på cellnivå och som då kan uptäcka höga halter av tungmetallet och som då kan ta bort det.

    Dagens mat innerhåller så mkt skit det är E122 hit och E120 dit så jag rekomenderar verkligen folk att göra regelbundna avgiftningar!

    1) Hur gör man dessa avgiftningar?

    2) Vad är det för maskin?

    #515074
    crille wrote:
    1) Hur gör man dessa avgiftningar?

    2) Vad är det för maskin?

    Svar!

    Man kan göra dessa avgiftningar på olika sätt, Dels finns det tabletter eller dricksform.Finns att köpa på välsorterade hälsokostaffärer/ internet butiker.

    Och via denna maskin

    Här kommer ett utförligt svar

    Vad är L.I.F.E syetem?

    L.I.F.E system är en elektrofysiologisk biofeedback – bioresonans teknologi av högsta kvalitet.

    L.I.F.E system är godkänd som medicinsk utrustning CE klass 2A av TUV i Tyskland, en av världens strängaste kontrollinstanser. Inget annat biofeedback system av denna typ har en klinisk kontrollerad dubbelblindstudie som bevisar att metoden fungerar.

    Detta är ett unikt kvalitetserkännande som innebär optimal trygghet för användare och klienter.

    L.I.F.E system har i många år använts av terapeuter, osteopater, biopater, homeopater, psykologer, sjuksköterskor, läkare, veterinärer m.fl. för att nå god hälsa bland människor och djur1

    Det unika instrumentet som har utvecklats av Chris Keser, homeopat sedan 30 år tillbaka och lika länge aktiv i forskning och utveckling av frekvensmedicin / energimedicin!

    Fler som bidragit till utveckling av Kvantmedicin;

    Särskilt i Ryssland finner man en lång lista av forskare som har arbetat med Kvant – Energimedicinska metoder i många år.

    Det mesta av denna forskning är även financierad av Ryska staten, och i Ryssland är kvantmedicin ett mycket prioriterat område.

    Läs mer om Energimedicin och forskning i ett projektarbete som är utfört på Karolinska Institutet år 2004 av Sven Tostar. En litteraturstudie på 56 sidor, med titeln Energimedicin och det biofysiska paradigmet.

    Det medicinskt godkända instrumentet L.I.F.E system gör en sökning på bl.a :

    ¤ Organ status ¤ Allergier ¤ Inflammationer ¤ Rygg
    ¤ Bakterier, virus, parasiter, svamp i kroppen ¤ Gifter och tungmetaller ¤ Hormoner m.m

    Certifikat finns på länk nedan:
    [http://www.xede.se/pdf/cecertificate.pdf]

    Hoppas du vart lite klokare=)

    #515075
    Blobas wrote:
    Hoppas du vart lite klokare=)

    Ja förhoppningsvis klok nog att inte tro på dravlet.

    #515076

    Ha ha vilket makalöst struntprat. Humbug och kvacksalveri.

    #515077
    Blobas wrote:
    Svar!

    Man kan göra dessa avgiftningar på olika sätt, Dels finns det tabletter eller dricksform.Finns att köpa på välsorterade hälsokostaffärer/ internet butiker.

    Och via denna maskin

    Här kommer ett utförligt svar

    Vad är L.I.F.E syetem?

    L.I.F.E system är en elektrofysiologisk biofeedback – bioresonans teknologi av högsta kvalitet.

    L.I.F.E system är godkänd som medicinsk utrustning CE klass 2A av TUV i Tyskland, en av världens strängaste kontrollinstanser. Inget annat biofeedback system av denna typ har en klinisk kontrollerad dubbelblindstudie som bevisar att metoden fungerar.

    Detta är ett unikt kvalitetserkännande som innebär optimal trygghet för användare och klienter.

    L.I.F.E system har i många år använts av terapeuter, osteopater, biopater, homeopater, psykologer, sjuksköterskor, läkare, veterinärer m.fl. för att nå god hälsa bland människor och djur1

    Det unika instrumentet som har utvecklats av Chris Keser, homeopat sedan 30 år tillbaka och lika länge aktiv i forskning och utveckling av frekvensmedicin / energimedicin!

    Fler som bidragit till utveckling av Kvantmedicin;

    Särskilt i Ryssland finner man en lång lista av forskare som har arbetat med Kvant – Energimedicinska metoder i många år.

    Det mesta av denna forskning är även financierad av Ryska staten, och i Ryssland är kvantmedicin ett mycket prioriterat område.

    Läs mer om Energimedicin och forskning i ett projektarbete som är utfört på Karolinska Institutet år 2004 av Sven Tostar. En litteraturstudie på 56 sidor, med titeln Energimedicin och det biofysiska paradigmet.

    Det medicinskt godkända instrumentet L.I.F.E system gör en sökning på bl.a :

    ¤ Organ status ¤ Allergier ¤ Inflammationer ¤ Rygg
    ¤ Bakterier, virus, parasiter, svamp i kroppen ¤ Gifter och tungmetaller ¤ Hormoner m.m

    Certifikat finns på länk nedan:
    [http://www.xede.se/pdf/cecertificate.pdf]

    Hoppas du vart lite klokare=)

    [img=http://www.markusgranseth.se/blogg/wp-content/uploads/2009/08/baltazar2.jpg]

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.