Träna på fastande mage

Home Forums Kost och Näringslära Träna på fastande mage

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #105551
    #1081866

    4-5 timmar efter jag har ätit mitt eftermiddagsmål så tränar jag styrketräning ca 60 min och 15-30 min cardio. Före passet tar jag pwo eller kaffe och ev lite bcaa, sedan under passet tar jag bcaa och proteinpulver med lite kolhydrater efter pass. Är det mindre bra för fettförbränningen att inte äta på så många timmar före träning eller det spelar ingen roll? Eller bör jag få i mig något protein ca 45-60 min före passet?

    #1081868

    Vet inte vad som är mest opti ur en fettförbränningssynpunkt. Strävar du mot en viktminskningen tror jag mer det handlar om ditt totala dagliga kaloriintag. Funkar säkert jättebra för en del att köra på fastande mage dock. Vissa säger ju att man får bättre resultat av morgonpromenader på fastande mage, vet dock inte vilka belägg som styrker det.

    Tycker dock personligen att jag presterar bättre ifall jag får i mig kollisar/protein 1-1,5h innan träning under viktminskning, kan dock vara placebo. Tycker du ska testa dig fram och se vad som ger bäst effekt. Någon annan får komma med mer faktabaserade svar jag ger bara min personliga synpunkt!

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.