tugummi?

Home Forums Kost och Näringslära tugummi?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Posts
  • #71210
    #553226

    tjenare jag undrar om tugummi innehåller kcal ? om ja så är hur mycket ?
    jag menar det skulle ju vara sjukt bra att typ tugga 1 paket om dagen nu när man ska börja sin diet och det hade varit gott att kunna tugga på något hela tiden när sötsuget kom.

    #553227

    Here’s a crazy idea: prova att läsa på paketet?

    #553228

    Extra innehåller 177kcal per 100gr
    Läkerols tuggummin innehåller 3kcal per tuggummi.

    De flesta tuggummin som jag vet innehåller lite sockeralkoholer, men det är absolut inga stora mängder. Mängden energi för ett sådant tuggummi gör du av med under själva tuggningen skulle jag tippa på.

    #553229

    hahah har ej ett paket här just nu , men kcal är inte så viktigt det jag undrade om det påverkar min diet.

    alltså 3 kcal per tugummi då kan man ju tugga ett helt paket och typ komma upp i ca 100kcal?

    #553230
    mr bib wrote:
    hahah har ej ett paket här just nu , men kcal är inte så viktigt det jag undrade om det påverkar min diet.

    alltså 3 kcal per tugummi då kan man ju tugga ett helt paket och typ komma upp i ca 100kcal?

    Vad är det förutom kalorierna som skulle påverka din diet med tuggummi?

    Det borde du kunna lista ut själv, 3kcal per tuggummi, ca 25tuggummin per paket = 3×25=75kcal.

    #553231

    Jo vet det , men det som är det konstiga för att vara ärlig så låter det som ett skämt att kunna tugga tuggummi så mycket o gå ner i vikt haaha ja blev helt chockad hahahaha lite konstig kan jag va :D Men så då tar ja å tuggar typ 1-2 paket om dagen :D

    #553232
    mr bib wrote:
    Men så då tar ja å tuggar typ 1-2 paket om dagen :D

    Det märks att du inte har ett paket att läsa på. Då hade du även läst ”överdriven konsumtion kan ha laxerande effekt”,

    #553233

    HAhahha har märkt det utav läkerol Men är det desamma när de gäller tugummi?hahha

    #553234
    mr bib wrote:
    HAhahha har märkt det utav läkerol Men är det desamma när de gäller tugummi?hahha

    Ja det är samma sockeralkoholer.

    #553235

    aha okei thx!

    #553236

    hungerkänslorna ökar väll av tugummi ?

    #553237

    Tuggummituggande minskar kortisolfrisättning, förbättrar humöret, minskar aptiten och ökar ämnesomsättningen med upp till 20%.

    [http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=131300&highlight=frekvens]

    #553238
    gud wrote:
    hungerkänslorna ökar väll av tugummi ?

    Vissa, däribland jag själv, upplever det så. Men som du ser i Grubs länk har man sett det motsatta inom forskning.

    #553239

    så det är en fördel i en diet om ämnesomsättningen ökar också så.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.