Unna sig?

Home Forums Kost och Näringslära Unna sig?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 89 total)
  • Author
    Posts
  • #558955

    Kan man äta godis, elr något annat gott och onyttigt en dag i veckan utan att det påvärkar ens träningsresultat?

    #71362
    #558956

    Ja.

    #558957

    Det kan man göra varje dag utan att träningen går sämre.

    #558958

    För en högenergiföbrukare kan lite ”skräp” om dagen utgöra skillnaden mellan energibalans och otillräckligt energiintag. I det fallet påverkas träningsresultaten med största sannolikhet till det positiva och inte tvärtom.

    #558959

    Det beror på vad du har för mål med träningen och hur mycket du äter.

    Försöker du gå ner i vikt och ligger på -500 kcal/dag söndag till fredag, och äter godis så du hamnar på +4000 kcal på lördag, så kommer du inte gå ner i vikt den veckan.

    #558960

    Ja, ser inga negativa effeker av det förutom skadlig inverkan på tandemaljen. Om man glömmer bort att leva så har träningen och kosten förlorat sin glans…….

    #558961
    bffen669 wrote:
    Ja, ser inga negativa effeker av det förutom skadlig inverkan på tandemaljen.

    Just därför gör sig en ”unnarkväll” bäst genom att avnjuta feta goda ostar, både njutning, nyttighet och rena tandvården.:emo-thumb

    #558962

    Allt du äter påverkar ditt träningsresultat på ett eller annat sätt. Allt annat är nonsens.

    #558963

    jag tycker man måste leva lite också. Man tränar ju för förbättra livet, så ibland är maten det lilla extra.

    #558964
    sid wrote:
    Allt du äter påverkar ditt träningsresultat på ett eller annat sätt. Allt annat är nonsens.

    Om jag har täckt mitt proteinbehov, mitt fettbehov och fått en vettig sammansättning av fettsyror genom kosten under dagen, mitt behov av mikronutrienter och kostfiber, men jag har 400 kcal kvar att äta… blir mina resultat då sämre om jag tvingar i mig 400 kcal torrt råris i stället för att äta snask eller glass?

    #558965
    King Grub wrote:
    Om jag har täckt mitt proteinbehov, mitt fettbehov och fått en vettig sammansättning av fettsyror genom kosten under dagen, mitt behov av mikronutrienter och kostfiber, men jag har 400 kcal kvar att äta… blir mina resultat då sämre om jag tvingar i mig 400 kcal torrt råris i stället för att äta snask eller glass?

    Ja, för du vet väl att just godis är magiskt, och är gjort av svart massa? :D

    #558966

    Jag anser också att man måste leva ibland. Annars känns liksom allt tråkigt och inramat. Man vill ju känna att man gjort sig värd av att äta lite gott när man tränat så hårt en vecka. Men att äta godis varje dag är inte något jag varken skulle eller vill, men en dag vill jag bara njuta. Ville bara checka så att det inte skadar liksom.:o

    Flessa:
    Du vet inte hur rätt du har, men tro mej, jag försöker verkligen.

    #558967
    henkebenke wrote:
    Det beror på vad du har för mål med träningen och hur mycket du äter.

    Försöker du gå ner i vikt och ligger på -500 kcal/dag söndag till fredag, och äter godis så du hamnar på +4000 kcal på lördag, så kommer du inte gå ner i vikt den veckan.

    Hehe det gör jag =)
    När min seriösa deff börjas (1:a september) så ska jag räkna kalorierna exakt och kolla för säkerhets skull…
    Men jag har sjuka ätardagar, och brukar ändå kunna gå ner om jag håller mig till EN sån dag.

    Runt 2300 kcal dietdag och så ska jag lägga mig på exakt 2300+4000 kcal på en ätardag då. =) Ska bli kul hehe.

    #558968
    Daniel Lindqvist wrote:
    Hehe det gör jag =)
    När min seriösa deff börjas (1:a september) så ska jag räkna kalorierna exakt och kolla för säkerhets skull…
    Men jag har sjuka ätardagar, och brukar ändå kunna gå ner om jag håller mig till EN sån dag.

    Runt 2300 kcal dietdag och så ska jag lägga mig på exakt 2300+4000 kcal på en ätardag då. =) Ska bli kul hehe.

    Jepp! Jag låg på -500 till -700 kcal varje dag förutom lördag. Då kunde jag äta upp emot 7000 kcal. Jag gick ändå stadigt ner i vikt. Runt -0.5 kg i veckan:)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 89 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.