upp i vikt!?

Home Forums Kost och Näringslära upp i vikt!?

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #86652
    #912491

    hejsan! skulle vilja ha lite hjälp här. jag vill som sagt öka i vikt!. försöker äta mycket men lyckas ej riktigt, använder tillskottet: gainer pro.
    vikt:66kg. längd:ca.182cm. ålder:19.
    när jag tränar gym så är det muskelökning jag är ute efter.

    såhär kan en normal träningsvecka se ut för mig:
    Mån: gym-1h, fotboll-löpning.1h.
    Tis: fotboll-vanlig,1h gym-1h.
    Ons: gym-1h, fotboll-vanlig träning.1,5h
    Tor: fotboll.1.5h,vanlig. fotboll-styrka:med egen kroppsvikt(ej överkropp)1h
    Fre: gym-1h
    Lör: fotboll-Spinning,1h
    Sön: VILA

    MÅL: allt som visar över 70 på vågen är en seger:emo-thumb
    önskar nu tips på vad jag kan äta och hur för att öka i vikt!

    #912492
    simson wrote:
    hejsan! skulle vilja ha lite hjälp här. jag vill som sagt öka i vikt!. försöker äta mycket men lyckas ej riktigt, använder tillskottet: gainer pro.
    vikt:66kg. längd:ca.182cm. ålder:19.
    när jag tränar gym så är det muskelökning jag är ute efter.

    såhär kan en normal träningsvecka se ut för mig:
    Mån: gym-1h, fotboll-löpning.1h.
    Tis: fotboll-vanlig,1h gym-1h.
    Ons: gym-1h, fotboll-vanlig träning.1,5h
    Tor: fotboll.1.5h,vanlig. fotboll-styrka:med egen kroppsvikt(ej överkropp)1h
    Fre: gym-1h
    Lör: fotboll-Spinning,1h
    Sön: VILA

    MÅL: allt som visar över 70 på vågen är en seger:emo-thumb
    önskar nu tips på vad jag kan äta och hur för att öka i vikt!

    Sök runt lite, en väldigt vanligt förekommande fråga.

    Du kommer få samma tips som alla, försök få i dej drickbara kcal såsom fruktjuicer, mjölk m.m. Ät energitäta och lättätna livsmedel såsom nötter, extra olja på maten å mackor med mycke pålägg (makrill å ägg är bra energirikt å suveränt gott på macka, fert ost+kaviar är knappast fel heller ). Gå inte å vänta på att blir hungrig utan ha bestämda tider då du SKA äta å ät alltid hyfsat rediga mål, typ ett stort glas juice en banan och en äggmacka som mellanmål ist för bara ett äpple lr nåt.

    Att gå upp i vikt är INTE svårt, de gäller bara att hitta strukturer i hur man ska få i sej mycke mat å mycke energi. Många glömmer helt enkelt att äta men man äter ordentligt när man väl gör de å undrar ”varför går jag inte upp i vikt?”.

    Hoppas de gav dej nånting iaf.

    #912493

    att gå upp i vikt har vaigt mitt stora problem ojojoj när jag började träna vägde jag 80 började styrke träna och äta som ett djur kom upp till 85 men gick ner till 70 kilo efter ett års träning inget fett på kroppen sen ett år har jag kämpat med deta att gå upp i vikt duck inte i fett nu är jag uppe i 77 kg men i muskler det tar tid och träning och vila men det har varigt värt det för mig är det ett lång tids projekt började med carboflex nu efter varge pass

    #912494

    så mycket som du rör dig (fotboll, spinning etc) så ere inte konstigt att du inte ökar speciellt mycket i vikt. ät mycket, träna tungt.. drick mjölk till varje måltid.. käka mycket frukt etc.

    #912495
    viggee wrote:
    så mycket som du rör dig (fotboll, spinning etc) så ere inte konstigt att du inte ökar speciellt mycket i vikt.

    +1

    Lyckas du inte öka kalorierna du äter är det bara att ta bort lite av all din kardio så löser sig problemet av sig självt.

    #912496

    stort tack till alla!!
    Eddie Vedder: perfakt svar! det gav mig mycket.
    Andreas Guiance: ja det e ju det som är problemet. men gymträningen vill jag inte hoppa över, och fotbollen kan jag inte om jag ska satsa på den. får helt enkelt TRYCKA i mej mat!!

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.